Pe ruta transpacifică, timpul mediu înainte de pandemie, în 2019, era de 45  50 de zile, însă din 2 ianuarie 2022 acesta a atins un nou record, de 110 zile.

Conform datelor furnizate de Flexport, indicele săptămânal „Ocean Timeliness Indicator”, care măsoară timpul de la momentul în care mărfurile părăsesc exportatorul până la momentul în care importatorul primește livrarea, arată că durata medie înainte de pandemie pe ruta Trans-Pacific, de 45- 50 de zile, a atins un nou record, de 110 zile, începând cu 2 ianuarie 2022. În mod similar, timpul mediu de tranzit înainte de pandemie din Asia către Europa a fost de aproximativ 55 – 60 de zile, iar din 2 ianuarie 2022 a ajuns la 108 zile. „Această creștere extremă a timpului necesar containerelor pentru a ajunge în porturile de destinație în transportul maritim duce la o creștere la fel de mare a cererii de containere, deoarece fiecare container rămâne ocupat mult mai mult decât de obicei.”

Datele Sea-Intelligence arată că întârzierile de dinainte de pandemie, care apăreau de obicei la 2% din capacitatea navelor de containere, a crescut la 11% în 2021. Iar primii indicatori ai anului 2022 arată că aglomerația este departe de a fi rezolvată. „Toate datele disponibile arată că problemele de congestie se înrăutățesc pe măsură ce avansăm în 2022”, arată Sea-Intelligence, avertizând: „congestionarea porturilor și ineficiența continuă să provoace multe probleme, de la viteze reduse de croazieră ale navelor şi devierea către diferite porturi, până la containerele care nu sunt recirculate și timpii mai mari de descărcare necesari muncitorilor de pe uscat. Considerăm că pandemia încă stimulează cheltuielile consumatorilor, iar tarifele de transport vor atinge noi niveluri record în săptămânile următoare.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut