În ciuda inflației și deficitului de muncitori calificați din Germania, este puțin probabil ca şoferii de camion să ceară şi mai ales să obţină salarii mai mari pe sfârşit de an, scrie eurotransport.de.

Potrivit unui studiu privind salariile, realizat de analiștii Jobmatch.me pe un eşantion de 7.600 de șoferi profesioniști, salariul brut lunar pe întreg teritoriul țării este de 3.200 de euro în trimestrul al treilea, înregistrând o creștere de 1,9% față de T2 2023. Aceasta înseamnă că majorarea este cu mult sub rata inflației, care a fost de 4,5% în septembrie 2023, ceea ce duce la o pierdere efectivă a salariilor reale.

Însă există diferenţe semnificative între statele federale. Potrivit platformei Jobmatch.me, șoferii din Mecklenburg-Vorpommern au cerut cele mai mici salarii în martie, cu o medie de 2.775 de euro brut pe lună. La pol opus, şoferii de camion din Berlin și Hamburg au cele mai mari pretenții – 3.375 și, respectiv, 3.350 de euro pe lună.

Analiștii sunt însă de părere că, ceea ce pare a fi un câștig pe termen scurt pentru angajatori, se poate întoarce împotriva lor. De exemplu, atractivitatea profilului de muncă suferă din cauza scăderii salariilor reale. O altă îngrijorare este decalajul din ce în ce mai mare faţă de alte industrii. Prin urmare, pentru a crește atractivitatea profesiei și pentru a combate lipsa de forță calificată de muncă, firmele de logistică nu trebuie să se concentreze doar pe reducerea costurilor pe termen scurt, ci și să investească în reținerea și dezvoltarea pe termen lung a angajaților lor. Pe lângă remunerarea adecvată, sunt importanți și alți factori precum programul de lucru flexibil, condițiile bune de muncă, oportunitățile de avansare și recunoaștere.

Raportul, în germană, este disponibil pentru descărcare AICI.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut