Criza șoferilor de camioane care a explodat în această vară în Marea Britanie – impulsionată de pandemie și Brexit – provoacă serioase probleme în aprovizionarea supermarketurilor, benzinăriilor și lanțurilor de restaurante, cauzând în acelaşi timp şi concurență între operatorii de transport rutier, care oferă stimulente noilor șoferi și plătesc creșteri pentru cei deja angajați. În special lanțurile de distribuție pe scară largă, care sunt mai dispuse să ofere stimulente și creșteri, preiau șoferii de la companiile de transport care lucrează cu marje mai mici, cum ar fi cele de transport de containere.

Chiar dacă nu există un sondaj oficial privind majorarea salariilor şoferilor, câteva surse au făcut estimări. Prima vine de la rețeaua de televiziune BfmTV, care citează o cifră de la agenția de recrutare Adzuna, conform căreia salariul mediu anual al unui șofer de camion a crescut de la 30.000 la 37.000 de lire sterline (adică de la 35.000, la 43.000 de euro) în perioada cuprinsă între martie și august 2021. Economic Financial Time scrie că, în unele cazuri, salariul anual a ajuns la 50.000 de lire sterline (60.000 de euro).

BfmTV adaugă că, în ciuda acestor creșteri, rămâne dificil de găsit șoferi, din cauza condițiilor dure de muncă. Cei care au părăsit domeniul nu au vârsta și dorința de a o lua de la capăt, iar formarea tinerilor – dacă există cerere – necesită timp. Mai mult, este dificil să se întoarcă șoferii imigranți care între timp au părăsit Marea Britanie din cauza pandemiei și a Brexit-ului, pentru că sunt deja reangajați în țările UE, care la rândul lor caută șoferi.

Pentru a înțelege amploarea fenomenului, menţionăm că în ultimul deceniu numărul permiselor de conducere obținute în Marea Britanie a scăzut de la 91.000 la 69.000.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut