Din cauza sancțiunilor impuse Rusiei, linia ferată China-Europa, care trece prin Rusia, s-ar putea bloca. Directorul general al companiei turceşti ATF Forwarding, Haldun Kavrar, a spus că volumele se vor deplasa atunci pe ruta maritimă, iar astfel poate apărea o nouă criză de containere și de marfă.

Serviciile feroviare China-Europa, care au transportat 1,1 milioane de containere în 2020, când a început pandemia, și 701.000 TEU în primele șase luni ale anului trecut, sunt de așteptat să fie afectate negativ de sancțiunile impuse Rusiei. Directorul general al ATF Forwarding a declarat că 1 – 1,5 milioane de containere TEU planificate a fi transportate pe calea ferată pe această linie sunt susceptibile să se deplaseze pe ruta maritimă în fața unei posibile sancțiuni, iar acest lucru poate duce la crize globale în transport maritim.

Subliniind că nu este posibilă satisfacerea unei astfel de cereri pe mare din cauza crizei continue a containerelor și a costurilor mari de transport, Haldun Kavrar a spus: „Nu există nici capacitatea, nici portul pentru a gestiona încă 1 – 1,5 milioane de containere pe ruta maritimă acum.”

Subliniind o problemă similară în transportul aerian de mărfuri, Kavrar a spus: „Pe măsură ce țările europene și Rusia își închid reciproc spațiile aeriene, atât costurile transportului aerian spre China, dar și spre țările europene sunt în creștere. Şi asta pentru că avioanele care merg din China în Europa s-ar deplasa mai întâi spre nord, adică spre Rusia, pentru a economisi combustibil, apoi ar intra în zona europeană. Ca urmare a evoluțiilor actuale, atât ruta aeriană, cât și costurile se modifică. În plus, cele mai mari avioane cargo din lume aparțin Rusiei și Ucrainei. Aceasta va începe să apară ca o altă problemă în aer”, notează Logiport.

Declarând că ar putea exista unele oportunități pentru Turcia în posibila problemă a lanțului de aprovizionare dintre China și Europa, Kavrar a subliniat că unele companii europene își pot transfera distribuţia de mărfuri în Turcia: „Această situație poate crea noi oportunități atât pentru producător/exportator, cât și pentru companiile de logistică autohtone. Dacă Turcia poate gestiona corect această criză, exporturile către Europa și transportul nostru vor crește. În plus, întrucât spațiul aerian rusesc nu este închis avioanelor turcești, companiile aeriene turcești de marfă vor fi preferate mai mult pe ruta Europa – Asia Pacific.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut