Au trecut aproape opt luni de când transportatorilor ruși li s-a interzis intrarea în țările UE şi două luni de când rușii au aplicat sancțiuni în oglindă, adică au limitat cantitatea de marfă cu care camioanele UE pot intra în Rusia. Consecinţele acestor măsuri restrictive au fost cuprinse într-un raport publicat pe portalul rusesc 5Coleso, citat de 40ton.net.

Sancțiunile UE au avut un efect important asupra companiilor rusești. Se estimează că până la introducerea acestora, camioanele UE s-au ocupat aproape 100% de transportul dintre UE și Rusia. Mai mult, raportul precizează că măsura a dus la închiderea a 3.100 de entități de transport rusești, cu un total de 45.000 vehicule. Toate aceste camioane ar fi trebuit să lucreze pe rute către UE, dar după impunerea sancțiunilor nu și-au mai găsit noi rute.

Introducerea sancțiunilor inverse a schimbat această situație, deși nu în totalitate. Astăzi, rușii estimează că vehiculele lor preiau aproximativ 50% din mărfurile importate din UE la graniță. Restul este încă transportat de camioane din UE, din cauza listei foarte lungi de mărfuri acoperite de excepții. Aici, se estimează că acestea sunt excepții care acoperă până la 75% din toate importurile rutiere din Uniune. Se subliniază, de asemenea, că transportul către Kaliningrad nu face deloc obiectul unor sancțiuni, astfel încât transportatorii UE încă domină aici.

Întregul context s-a tradus în mod evident şi în costuri. Experții ruși recunosc că transportul din UE s-a scumpit, însă diferența este moderată, de 10-20%. Inițial, acest lucru a rezultat din creșterea tarifelor pentru transportatorii din UE, iar acum – când transportul a fost recuperat parțial de companiile rusești – este asociat și cu costurile de reîncărcare și cu costul ridicat de operare a camioanelor. De exemplu, piesele de schimb s-au scumpit din cauza sancțiunilor în medie cu 40-60%. Pe de altă parte, motorina rămâne la un nivel constant în Rusia, spre deosebire de țările UE.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare