Procesul de licitație pentru principalul transportator global de containere din Coreea de Sud, HMM, se apropie de sfârșit. Participația majoritară este deținută de banca de stat KDB și Korea Ocean Business Corporation după falimentul Hanjin Shipping în 2017, aproximativ 58% din proprietatea lor de 75% fiind vândută acum.
Potrivit International Transport Journal, există șase ofertanți, respectiv cinci companii coreene și o entitate internațională: Hapag-Lloyd, SM Group (SM Line), Harim (acționar Pan Ocean), LX Holdings, Dongwon Group și Global Sae-A. Potrivit The Korea Times, vânzarea către Hapag-Lloyd este puțin probabilă, guvernul fiind reticent să transfere un activ strategic unei companii străine. Procedura actuală presupune due diligence de către companiile care au depus o ofertă și selecția câștigătorului în noiembrie.
Ofertanții se luptă însă pe fondul limitărilor financiare. Cu toate acestea, valoarea substanțială estimată a acțiunilor de peste 3 miliarde USD ar putea afecta deciziile. În special, SM Line și-a sporit participația la 6,66% prin achiziția de acțiuni HMM suplimentare în iulie.
FOTO: HMM / News