Analiza publicată de Drewry pe 22 februarie confirmă scăderea constantă a tarifelor spot de marfă pentru transportul maritim de containere pe aproape toate rutele, cu excepția celei dintre Rotterdam și New York. Tariful dintre Shanghai și Genova a ajuns la aproape 5.000 de dolari pe container.

Sondajul Drewry Container Index a înregistrat o scădere cu 2% a indicelui compozit, până la 3.659 USD/container de 40”. Analiștii atrag atenția că această schimbare se înscrie într-un context de creștere semnificativă anuală de 93%, ceea ce reflectă fluctuațiile continue în industria de transport maritim, influențate de factori economici globali, politici comerciale și dinamica cererii și ofertei.

În comparație cu nivelul pre-pandemic, indicele compozit al lui Drewry arată o creștere de 158%, cu tarifele medii crescând de la 1.420 USD la 3.659 USD per container de 40”. Această creștere subliniază transformările profunde pe care le-a suferit sectorul în ultimii ani, agravate de efectele pandemiei de Covid-19.

De la începutul anului, indicele compus mediu se ridică la 3.561 USD per container, în creștere cu 869 USD faţă de media pe 10 ani (2.692 USD). În săptămâna de până în 22 februarie, tarifele de transport de la Rotterdam la Shanghai au înregistrat o scădere cu 5%, până la 910 USD/container, în timp ce, de la Shanghai la Genova și New York, au înregistrat scăderi de 3% (la 5.042 USD și, respectiv, la 5.976 USD/TEU). Tendința descendentă apare și în tarifele de la Shanghai la Rotterdam, ajungând la 4.221 USD pe container de 40” (-2%).

Tarifele de transport de la Shanghai la Los Angeles au scăzut ușor, cu 1%, până la 4.683 USD/TEU, în timp ce tarifele de la Los Angeles la Shanghai și New York la Rotterdam au rămas stabile. Doar preţurile de la Rotterdam la New York merg contrar tendinței, crescând cu 1%, la 2.204 USD/TEU.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut