În săptămâna 17–23 iunie 2024, volumul global de transport aerian a scăzut ușor ca urmare a sărbătorii musulmane Eid al-Adha, dar tarifele continuă să crească. Criza Mării Roșii cântărește încă foarte mult, potrivit WorldACD Weekly Air Cargo.
Raportul arată o tendință divergentă între tonaj și tarife: în timp ce primul a scăzut cu 5%, cele din urmă au continuat să crească, deși cu 1% (la 2,54 USD/kg), comparativ cu săptămâna precedentă. Cu toate acestea, în comparația anuală, ratele au crescut cu 10% față de aceeași săptămână din 2023 și cu până la 43% față de iunie 2019 (perioada pre-Covid).
O analiză arată că 14 dintre primele 60 de țări după volumul de mărfuri aeriene au înregistrat scăderi de două cifre ale tonajelor de ieșire între săptămânile 24 și 25. Dintre acestea, cele mai abrupte scăderi au avut loc în Turcia (-69%), Arabia Saudită (-66%), Egipt (-46%) și Pakistan (-39%), urmând îndeaproape Bangladesh (-27%) și EAU (-24%). Alte țări, precum Indonezia (-9%) și Malaezia (-11%), au înregistrat, de asemenea, scăderi săptămânale semnificative.
Tarifele medii de transport spot din Orientul Mijlociu și Asia de Sud către Europa au scăzut ușor cu 2% în săptămâna 25, în principal din cauza unei scăderi de 6% din Bangladesh, în timp ce tarifele de transport către Europa de pe majoritatea celorlalte piețe din regiune au rămas stabile sau au crescut (de ex. +6% din Dubai și +4% din Colombo). Cu toate acestea, tarifele medii către Europa rămân mai mult decât duble față de aceeași perioadă din 2023, tarifele din Bangladesh către Europa ajungând la 4,29 USD/kg (+165% de la an la an), din India către Europa 3,65 USD/kg (+159%), din Colombo în Europa 3,01 USD/kg (+125%) și din Dubai până în Europa 2,36 USD/kg (+84%). În timp ce unele rate au atins cele mai înalte niveluri ale anului, ratele din Bangladesh și India până în Europa au scăzut de la vârfurile din aprilie și mai.