Tendința problematică din economia mondială afectează cifrele de debit din Portul Hamburg. Cel mai mare port maritim al Germaniei a anunțat că un total de 28,1 milioane de tone de mărfuri maritime au trecut pe chei în primul trimestru, cu 10,2% mai puțin decât cu un an mai devreme. 

Ca și în alte porturi din Europa de Nord, în portul Hamburg, transportul de mărfuri este în prezent supus unui mediu economic dificil. Tensiunea geopolitică persistentă, sancțiunile economice ale UE împotriva Rusiei, inflația ridicată, reticența globală de a face achiziții și stocurile masive limitează manipularea mărfurilor în porturile europene. În aceste condiții, debitul de mărfuri pe mare a fost de 28,1 milioane de tone în T1 2023 (- 10,2% față de T1 2022). Debitul de containere de 18,6 milioane de tone a fost cu 15,9% mai mic decât în aceeași perioadă a anului precedent, totalul de 1,9 milioane TEU fiind cu 16,9% mai mic.

Cu o manipulare de 152.000 TEU, în creștere cu 9,5% față de anul precedent, schimburile comerciale din SUA rămân o trăsătură pozitivă a transportului maritim de containere prin portul Hamburg, SUA continuând să ocupe locul doi, după China, între principalii parteneri comerciali ai portului Hamburg. Între timp, cu o creștere de 31,7% până la 52.000 TEU, comerțul cu Canada a crescut, de asemenea, puternic.

În creștere cu 5,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 9,3 milioane de tone, tendința a fost pozitivă și în ceea ce privește manipularea mărfurilor în vrac în Hamburg. Cel mai performant a fost sectorul mărfurilor lichide, cu o creștere de 12,3%. Importurile de produse petroliere au crescut cu 27,4%.

În T1, 11,6 milioane de tone au fost transportate către și dinspre hinterland pe calea ferată, cu 3,4% mai puțin decât în T1 2022. Scăderea debitului de containere maritime a determinat, în mod corespunzător, mai puține – 10,1% – containere (635,00 TEU) pe calea ferată. Transportul cu vagoane s-a menținut la un nivel stabil.

Pentru restul anului, se poate aștepta o revenire a debitului total al portului. „În primele trei luni a trebuit să ne raportăm la o bază extremă, cu diferența foarte distinctă în factorii economici de fond în primele trimestre ale anilor 2022 și 2023. Crizele multiple au cauzat întreruperi ale lanțurilor de aprovizionare și o creștere economică slabă. Acest lucru a afectat debitul”, a explicat Axel Mattern, CEO HHM.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut