După lipsa de containere goale în perioada pandemiei, acum s-a ajuns în situaţia în care sunt prea multe în circulaţie. În consecinţă, producătorii s-au văzut nevoiţi să reducă fabricarea de containere cu 71% în primul trimestru al anului în curs.
În T1 2023, producția globală de containere s-a prăbușit cu 71% față de aceeași perioadă a anului precedent, până la nivelul de 306.000 TEU, potrivit Drewry. Compania de cercetare preconizează totodată că, în cazul în care această tendință se va consolida, producția de containere de anul acesta va atinge cel mai scăzut nivel din ultimii 14 ani, fără a depăși 1,8 milioane de TEU. Cauzele situaţiei actuale sunt tendința de stagnare a economiei globale și excesul de containere goale în terminalele lumii.
În această fază de supraaprovizionare, proprietarii își reînnoiesc flota de containere, eliminându-le pe cele vechi sau deteriorate care au rămas operaționale când a existat o lipsă de containere goale în timpul pandemiei și la scurt timp după aceea. Potrivit lui Drewry, 2,8 milioane de TEU se vor casa în 2023, reducând flota mondială de containere cu 2%, la 49,9 milioane de unităţi.