Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a raportat că piețele globale de mărfuri aeriene au manifestat o continuare a scăderii în aprilie 2023, dar mai lentă.

Cererea globală, măsurată în tone-kilometri de marfă, a scăzut cu 6,6% față de aprilie 2022 (-7% pentru operațiunile internaționale), exprimând o îmbunătățire față de performanța din luna precedentă (-7,6%). Capacitatea (măsurată în tone-kilometri de marfă disponibile) a crescut cu 13,4% față de aprilie 2022 şi cu 3,2% față de aprilie 2019, fiind pentru prima dată în trei ani când capacitatea a depășit nivelul pre-Covid. Creșterea puternică este determinată în primul rând de capacitatea din cală, pe măsură ce cererea în transportul de pasageri se redresează. Capacitatea cargo doar pe cală a scăzut cu 2,3%. Operațiunile Preighter (transportul de mărfuri pe aeronavele de pasageri) au încetat în martie, după 2,5 ani de activitate continuă. „Industria transportului aerian de mărfuri se adaptează la implicațiile redresării cererii de pasageri, care aduce cu sine o extindere a capacității din cală. Contextul cererii este greu de citit. Reducerea inflației este cu siguranță un lucru pozitiv. Dar gradul și viteza în care aceasta ar putea duce la politici monetare mai relaxate care ar putea stimula cererea nu sunt clare”, a declarat Willie Walsh, directorul general al IATA.

Transportatorii europeni au pierdut trafic de marfă cu un procent mai mare decât media globală (-8,2%) și decât cel din martie (7,4%). Cauza principală, potrivit IATA, este scăderea bruscă a cererii pe ruta către America de Nord (-13,5%), dar și în transporturile din interiorul continentului (-16,1%). În schimb, cererea pentru Asia a crescut (+3,4%). În acest context, capacitatea a crescut cu 7,8%.

Cel mai rău rezultat îl înregistrează companiile din America de Nord: -13,1%. America de Nord înregistrează nu doar o reducere a cererii din Europa, ci și din Asia (cu 9,3%). Capacitatea a scăzut, de asemenea, cu 1,5%. Piața principală, cea din Asia, rămâne stabilă, cu o reducere de doar 0,4%, cu o revenire bună față de martie, când traficul a scăzut cu 6,8%. Cu toate acestea, transportatorii asiatici arată o creștere a capacității de până la 41,2%, datorită spaţiului din cală.

Orientul Mijlociu se menține în media globală, cu o reducere de 6,8% a traficului, dar cu o creștere a capacității cu 10%. Transportatorii din America Latină sunt și ei pe scădere, dar într-o măsură mai mică (-1,6%), în timp ce transportatorii africani sunt singurii care cresc (+0,9%), datorită traficului cu Asia. Călătoriile aeriene efectuate de transportatorii africani în ultimul an s-au majorat cu 20%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut