După cum relatează Truck Focus, Grupul Wielton a înregistrat o scădere semnificativă a veniturilor în prima jumătate a anului, astfel că producătorul de semiremorci, remorci şi caroserii a decis să-şi reducă investițiile și să-şi schimbe strategia financiară.

Grupul Wielton a înregistrat în primele şase luni o scădere a veniturilor cu 33,2% față de anul precedent, la 1.137 milioane PLN (circa 265 de milioane de euro). Profitul net al Grupului s-a ridicat la -40,6 milioane PLN (aproape 9,5 milioane de euro), comparativ cu profitul de 53,5 milioane PLN (12,5 milioane EUR) cu un an mai devreme. Această scădere este atribuită unei reduceri semnificative a cererii de semiremorci și remorci.

În ciuda condițiilor dificile de piață, Grupul Wielton și-a menținut poziții de lider pe piețele cheie, cu 7.877 de unități vândute. Ca răspuns la provocările pieței, Grupul optimizează structura de angajaţi și reduce nivelul investițiilor pentru acest an, de la 130 la 73,7 milioane PLN (de la 30 la 17 milioane EUR). „Situația dificilă a pieței necesită optimizare. Fiind sub presiune puternică din partea unei piețe în scădere, reducem nivelul costurilor prin adaptarea organizației noastre și a structurii ei de angajare la nevoile de producție și la numeroasele provocări. Ne concentrăm pe furnizarea de capital de lucru și pe generarea unei marje pozitive. De asemenea, suntem în contact permanent cu instituțiile de finanțare pentru a obține sprijin suplimentar. În același timp, reducem nivelul investițiilor planificate pentru acest an și amânăm implementarea acestora pentru anii următori. Cred că nivelul pieței, care este deja foarte scăzut, nu se va adânci și mai mult și ne așteptăm ca industria să își revină în prima jumătate a lui 2025”, a declarat Paweł Szataniak, Președintele CA al Grupului Wielton.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut