Din cauza pandemiei de coronavirus, volumul bunurilor manipulate în porturile maritime germane a scăzut cu 8,4%, atingând astfel cea mai mică valoare din ultimii zece ani.

În numele Ministerului Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI), Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri (BAG) a examinat detaliat dezvoltarea transportului maritim pe distanțe scurte în porturile maritime germane în 2020. Odată cu efectele pandemiei, volumul mărfurilor manipulate în transportul maritim pe distanțe scurte a scăzut cu aproximativ 8,4% în 2020, comparativ cu anul precedent, până la aproximativ 165,6 milioane de tone. Aceasta a fost cea mai mică valoare din ultimii zece ani. Ca și în anii precedenți, volumul transportului maritim pe distanțe scurte în 2020 a fost mai slab decât volumul total de transport maritim gestionat de porturile germane. Acesta din urmă a scăzut cu aproximativ 6,4% comparativ cu anul precedent, până la aproximativ 275,7 milioane de tone.

Principalul motiv pentru declinul transportului maritim pe distanțe scurte a fost volumul mai mic de mărfuri gestionate de porturile maritime germane cu Scandinavia și Federația Rusă. În 2020, acesta din urmă a continuat să ocupe primul loc în transportul maritim pe distanțe scurte cu porturile germane, chiar înaintea Suediei. A scăzut și manipularea mărfurilor în traficul maritim intern german. În schimb, au existat creșteri ale randamentului cu Regatul Unit și Turcia.

Volumul de containere în porturile maritime germane în transportul maritim pe distanțe scurte a scăzut cu aproximativ 4,4% față de anul precedent, până la aproximativ 5,4 milioane TEU, în principal din cauza volumelor mai mici de trafic cu Federația Rusă, Suedia, Finlanda și statele baltice. Cu toate acestea, porturile maritime germane au continuat să realizeze în 2020 transporturi mai mari de containere pe distanțe scurte decât porturile vecine, străine. Trebuie menționat, totuși, că porturile maritime din Belgia și Olanda au înregistrat o creștere pe acest segment în 2020. În plus față de containere, toate celelalte tipuri de mărfuri au prezentat, de asemenea, o scădere a volumului de producție de la an la an în 2020.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut