Cele şapte mari branduri de camioane au o poziție consolidată în Europa, aici nemaiexistând loc pentru o creştere explozivă. Însă, când vine vorba de vânzările din America de Nord, lucrurile se pot aşeza altfel. Scania tocmai a raportat că cererea pentru camioanele sale din Mexic a crescut cu 105,4%.

Într-un rezumat al anului 2021, pentru prima dată în istorie, Scania a ajuns pe locul al patrulea pe piața mexicană de camioane, reuşind să depășească toate mărcile asiatice, inclusiv japoneze. Doar producătorii din Statele Unite ale Americii sunt în față, respectiv Kenwoth, International și Freightliner, care vând în Mexic autotractoare tipic americane, cu motor în fața cabinei și cabine cu dormitoare lungi.

În acest clasament, Scania este încă foarte departe de a ajunge din urmă americanii, remarcă 40ton.net. Cu toate acestea, pentru un furnizor de vehicule „exotice” – după cum s-ar putea descrie unitățile tractoare europene, comparativ cu cele nord-americane – compania se descurcă surprinzător de bine. În 2020, când s-au vândut doar 276 de unităţi, camioanele Scania erau aproape necunoscute în Mexic. Apoi, 2021 a adus o creștere cu 105%, până la 567 de vehicule, majoritatea pentru transport pe distanțe medii sau lungi. În ceea ce privește 2022, comenzile au fost deja colectate pentru întreaga producție planificată, în timp ce în 2023 se preconizează că vor fi livrate circa 3.000 de vehicule noi.

Cele mai populare comenzi locale se referă la unități tractoare în configurația R450. Spre deosebire de Europa, de obicei au cabine de dormit cu plafonul ușor ridicat (Normal). Pentru acestea, sunt utilizate cadre lungi și șasiuri cu trei axe, cel mai adesea cu tracțiune 6×2.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare