Scania este unul dintre producătorii de vehicule industriale care oferă cea mai largă gamă de tehnologii de tracțiune, de la diesel tradițional până la complet electric şi de la biodiesel la hibrid diesel-electric. În această ultimă categorie, în care a introdus primele modele în 2014, producătorul suedez a dezvăluit o nouă generație de camioane medii pentru distribuție regională pe 10 decembrie 2021. Faţă de generaţia precedentă, aceasta oferă putere şi autonomie mai mari în tracţiune electrică şi consum mai mic de motorină în cea termică.

Noul grup motopropulsor hibrid are la bază modulul GE281, care poate deplasa o masă totală de până la 36 t atât în regim complet electric, cât și ca suport al motorului termic în fazele de consum mai mare de combustibil, adică la pornirea din loc și în accelerare. Acest lucru permite utilizarea unui motor diesel cu cilindree și putere mai mici. Scania spune că această soluție hibridă reduce consumul de motorină cu până la 40% în operațiunile urbane, comparativ cu sistemele tradiționale.

Soluția adoptată de Scania folosește două motoare electrice amplasate într-o carcasă comună conectate la cutia de viteze automată Opticruise (prin intermediul unui arbore dublu de intrare), care asigură o putere continuă de 230 kW și o putere de vârf de 290 kW, cu posibilitatea de preluare a forței. Cuplul maxim ajunge la 2.100 Nm. Cutia de viteze are șase trepte și este fără ambreiaj, înlocuit cu un angrenaj planetar care implementează schimbările de viteză fără a întrerupe cuplul. Acest lucru permite, de asemenea, cuplarea prizei de putere cu vehiculul în mișcare, în modul electric sau cu motorul cu ardere.

Tracțiunea diesel are la bază un motor Euro 6 de 7 sau 9 litri, ambele calibrate în trei niveluri de putere, care pot fi alimentate și cu biodiesel pe bază de ulei vegetal hidrotratat (Hvo) și, în unele cazuri, și cu cel Fame. Scania furnizează acest grup motopropulsor pe cabinele din seriile P, G și L, în configurație de șasiu sau de tractor. „Cu această soluție, putem oferi toate funcțiile de asistență cu care sunt obișnuiți clienții Scania, cum ar fi controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu predicție activă și controlul vitezei în coborâre. O altă îmbunătățire importantă este frânarea regenerativă, acum continuă”, a declarat Fredrik Allard, vicepreședinte senior și șef al departamentului de mobilitate electrică în cadrul Scania.

Alimentarea motoarelor electrice este asigurata de trei baterii de 30 kWh fiecare în configuraţie PHEV, cu posibilitate de reîncărcare şi de la reţeaua electrică), sau una de 30 kWh în configuraţie HEV. În primul caz, bateriile sunt încărcate complet în 35 de minute cu un încărcător de 95 kW DC. „Asta înseamnă că vehiculul poate fi realimentat în depozite și în timpul pauzelor sau la încărcarea/descărcarea mărfurilor”, explică Scania.

Autonomia maximă numai cu propulsia electrică este de 60 km, o cifră mare pentru un vehicul hibrid. Pentru a înțelege evoluția acestei game, reamintim că prima generație Scania, din 2014, avea o autonomie de doar 2 km.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut