Suedia permite circulația combinaţiilor de vehicule cu o masă totală de până la 64 de tone, ceea ce reprezintă o adevărată provocare pentru vehiculele electrice, mai ales în ceea ce privește autonomia. Acceptând provocarea, Scania va livra companiei suedeze Dagab, în a doua jumătate a anului în curs, un ansamblu electric frigorific de această greutate. Vehiculul va transporta produse alimentare cu temperatură controlată în regiunea Göteborg. Bateriile sale vor fi încărcate cu energie electrică produsă din surse regenerabile și folosind sisteme de încărcare rapidă.

Ansamblul de vehicule este format dintr-un autotractor cu trei osii și o remorcă lungă, cu patru axe, ambele echipate cu unități frigorifice electrice. Camionul va lucra în două schimburi pe o distanță între 300 și 450 de kilometri pe zi. Mai mult, compania Dagab îşi doreşte extinderea activităţii şi în schimbul al treilea. Potrivit Scania, „transportul electric greu și transportul alimentelor frigorifice reprezintă provocări tehnologice, deoarece este nevoie de interfețe compatibile între prize pentru controlul temperaturii și integrare inteligentă pentru a minimiza consumul de energie atât pentru camion, cât și pentru remorcă. Prin urmare, vehiculul are componente mai robuste decât vehiculele electrice pe care Scania le are acum în producție de serie, pentru a putea face față operațiunilor solicitante”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut