Președintele Scania a declarat într-un interviu acordat revistei germane Eurotransport.de că marca va mai fabrica motoare cu ardere internă 18 ani, apoi va produce doar vehicule electrice.

Astfel, până în 2040, producătorul suedez vrea să-și ia rămas bun de la motorul cu ardere internă pe toate piețele sale. Iar planul prevede ca, în 2030, vehiculele cu ardere să reprezinte cel mult jumătate din vânzări. În ceea ce privește potențialii succesori, modelele urmează să fie doar camioane electrice alimentate cu baterii, fără a menționa hidrogenul. Planul este cel mai ambițios de acest gen din industria camioanelor, așa cum menționează reprezentanții companiei. Președintele Scania, însă, recunoaște că, pentru a-l putea îndeplini, există trei condiții, respectiv dezvoltarea infrastructurii de încărcare, crearea de surse regenerabile de energie și obținerea unui preț atractiv pe kilowatt-oră. Astăzi, prețul unui kilowatt-oră ridică multe preocupări. Folosirea încărcătoarelor publice nu mai este cu mult mai ieftină decât realimentarea unei mașini cu ardere internă, iar criza energetică poate înrăutăți această situație.

Așa că, deși planul este ambițios, implementarea lui pare să fie sub un mare semn de întrebare. Între timp, noul Scania 45R se pregătește să fie una dintre vedetele principale la IAA Transportation 2022 de la Hanovra. Este un vehicul complet electric pentru curse lungi, cu o putere maximă de 560 CP și o autonomie de 320 de kilometri într-un ansamblu de 40 de tone.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut