
Grupul Schwarzmüller a realizat vânzări de 409 milioane de euro în 2021, după 366 de milioane de euro în 2020 (+13%). Numărul de remorci produse a crescut de la 8.800 în 2020, la 9.962 în 2021 (+12%). Pentru anul acesta, Schwarzmüller a bugetat vânzări de 460 de milioane de euro, însă prognoza este condiționată acum şi de evenimentele geopolitice din Ucraina.
„În ciuda pandemiei și a mediului volatil, am reușit să depășim un nou prag în ceea ce privește veniturile”, a declarat CEO-ul Roland Hartwig, anunţând cifrele din 2021. Potrivit acestuia, cu noile cifre de vânzări, compania a revenit la creșterea cu două cifre care a caracterizat activitatea timp de aproape zece ani. Evoluția comenzilor primite arată acest lucru și mai clar: în 2021 au fost 13.555 de comenzi, deci cu 68% mai mult decât în 2020 (8.053).
Cu o piață în creștere puternică, Schwarzmüller a câștigat avans în 2021 în comparație cu media industriei. În regiunea de bază, care include Austria, Ungaria, Cehia, Slovacia și Elveția, compania și-a apărat poziţia de lider de piață, după cum a explicat CEO-ul. Cu o cotă de 32%, Austria este încă în frunte, urmată de Ungaria cu 30% și Cehia cu 20%. Cifrele de pe piețele cheie din Germania și Polonia sunt, de asemenea, satisfăcătoare.
În vânzările din 2021, remorcile pentru construcții și infrastructură s-a menţinut în frunte (5.797 de unități), dar au scăzut față de 2020 cu 9%. Remorcile pentru transport internaţional au fost extrem de solicitate datorită economiei în logistică și subvențiilor pentru investiții, dar și datorită unui nou model. Acest segment a însumat 4.169 de unități în 2021, comparativ cu doar 2.500 în anul precedent (+68%).
Pentru anul acesta, compania a planificat o creștere a vânzărilor de 12%, până la 460 de milioane de euro, cu o producție de peste 12.000 de vehicule. Însă evenimentele geopolitice din Ucraina nu au fost încă luate în considerare. Volatilitatea disponibilității materialelor și componentelor, precum și a prețurilor va continua cu siguranță. Evoluția cererii este de așteptat să fie mai stabilă pentru remorcile pentru construcții și infrastructură decât pentru distanțe lungi.