Creșterea prețurilor la motorină determină tot mai mulți transportatori să ia feribotul în Danemarca, de la Aarhus la insula Zealand. Iar operatorul danez de feriboturi Molsline poate afirma că dezvoltarea în acest sens, inițiată de pandemia de coronavirus, va continua şi în 2022.

„În raport cu perioada prepandemică (2019), indicele a depăşit 400 pentru februarie și martie 2022. Este o creștere procentuală mare şi un record de la introducerea unui feribot de marfă între Aarhus și Kalundborg. În martie, Molsline a transferat 1.587 de camioane peste strâmtoarea Kattegat, aproape dublu faţă de acum un an, când numărul era de 814 camioane. În mod evident, am acaparat piața acum”, spune ofiţerul de presă Jesper Maack. „Situaţia a fost încurajată pe parcurs de prețurile istorice ridicate ale combustibilului. Calculul pe care transportatorii de mărfuri îl fac acum a devenit puțin mai ușor de înţeles: economiile de timp și bani pe care le pot obține luând feribotul peste Kattegat au devenit și mai mari, mai ales că, atâta timp cât camionul rămâne pe feribot, nu consumă motorină. Prețul actual de 1.300 DKK fără TVA (cca.175 de euro) pentru o semiremorcă sau un autotren, se potrivește bine cu piața”, crede ofițerul de presă.

Însă nu toate tipurile de camioane pot fi îmbarcate pe feriboturile rapide ale Molsline. Limita de greutate totală a fost stabilită la 40 de tone, deci asta înseamnă că nu pot fi transportate vehiculele cu adevărat grele. „Feriboturile rapide sunt construite din aluminiu, așa că există o limită la cât de tare poate apăsa anvelopa mașinii. Cu toate acestea, putem lua vehicule EMS, care sunt mai grele și au o lungime de până la 25 de metri, deoarece greutatea este distribuită pe mai multe osii”, spune Jesper Maack.

Conform planului, Molsline va avea un nou feribot rapid până în decembrie. Se numește Express 5 și devine cel mai mare feribot rapid din lume, evaluat după numărul de mașini și pasageri pe care îl poate transporta. „Vom introduce Express 5 pe Bornholm în primăvara anului 2023. Asta înseamnă că putem trece unul dintre celelalte feriboturi Bornholm pe Kattegat.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut