Termenul limită – 31 decembrie – pentru înlocuirea obligatorie a tahografelor se apropie cu pași repezi. În jumătate de an, tahografele inteligente vor trebui să echipeze toate camioanele de pe rutele internaționale ale UE, inclusiv vehiculele second-hand înmatriculate pentru prima dată înainte de 15 iunie 2019.

Achiziţionarea şi instalarea pe un vehicul uzat vor presupune cheltuieli semnificative, dar penalitățile pentru nerespectarea noilor cerințe sunt de așteptat să fie și mai scumpe – de la câteva mii, la 30.000 de euro.

După cum relatează 40ton.net, VDO a analizat potențialele consecințe în mai multe țări europene. Franța s-a remarcat în special, unde conducerea cu un tahograf vechi poate costa până la 30.000 de euro sau până la 12 luni de închisoare. De asemenea, în Portugalia amenda pentru un tahograf vechi poate ajunge până la 6.000 de euro, în vreme ce italienii au prezis amenzi de până la 3.500 de euro, spaniolii până la 2.000 de euro, iar Germania până la 1.500 de euro. Amenzile poloneze se vor ridica la 12.000 PLN (circa 2.800 de euro).

Înlocuirea tahografelor a fost impusă de UE pentru două funcții noi: înregistrarea automată a fiecărei treceri a frontierei, ceea ce va facilita verificările pentru cabotaj și perioada de ședere a camionului în afara țării de înmatriculare, şi verificarea de la distanță în masă a tahografelor, efectuată prin antene DSRC. În plus, acestea vor permite și descărcarea de la distanță a informațiilor despre depășirea timpului de lucru sau scurtarea perioadei de odihnă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut