Ediția Black Friday 2023 va aduce rezultate spectaculoase, cu o creștere de 30% a vânzărilor online în acest an față de anul trecut, estimează agenția de marketing digital Happy Advertising. De asemenea, este estimată o creștere de până la 50% a coșului mediu de cumpărături în această perioadă față de o perioadă fără promoții.

Multe dintre magazinele online reușesc, în ziua de Black Friday sau pe întreaga perioadă de promoții, să înregistreze vânzări totale cât în 1-2 luni obişnuite. “Ediția Black Friday 2023 va fi spectaculoasă, cu rezultate mult mai bune față de anul trecut, în condițiile în care multe magazine online au început deja campaniile de reduceri. De altfel, consumatorii români își păstrează bugetele pentru promoțiile de Black Friday, iar anul acesta campaniile de reduceri având loc pe o perioadă de peste o lună de zile, estimăm o creștere de 30% a vânzărilor în campania de Black Friday față de anul trecut. În mod special, ne așteptăm ca și în acest an Black Friday să fie de succes pentru business-urile care au știut să negocieze prețurile cu furnizorii astfel încât la clientul final promoția de preț să fie considerabilă”, explică Alex Filoti, fondator Happy Advertising.

Cele mai multe achiziții sunt așteptate pentru categoriile vacanțe, fashion, electronice, electrocasnice, IT, mobilă și decorațiuni, pentru care şi magazinele online au pregătit cele mai mari stocuri de produse. Agenţia estimează o creștere a valorii comenzii medii cu până la 5%, cu focus special pe produse alimentare și servicii. “De la an la an tot mai multe companii intră în hora reducerilor de Black Friday. Vedem promoții și reclame nu doar la produse clasice, precum televizoare și telefoane, ci și la produse alimentare și o gamă largă de servicii. De asemenea, în ultimii ani utilizatorii sunt tot mai atenți la cum evoluează prețurile produselor. Față de anul trecut observăm o creștere a apetitului consumatorilor pentru achiziții online și o adopție din ce în ce mai mare a comerțului online în randul populației din România. Totodată, utilizatorii au o plajă din ce în ce mai mare de produse și servicii din care să aleagă, în România în momentul de față existând peste 117.000 de magazine online”, punctează Florin Pețu, Managing Partner Happy Advertising.

Pentru a susține creșterea vânzărilor, magazinele online au alocat bugete de promovare a ofertelor de Black Friday cu de până la 10 ori mai mari față de anul trecut – în medie, între 10.000 și 100.000 euro. În plus, magazinele online investesc în promovare și pentru creșterea bazei de clienți pe care apoi să o acceseze cu alte produse și promoții.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut