Războiul dintre Rusia şi Ucraina a avut şi are un impact negativ asupra industriei logistice, precum și asupra multor alte sectoare, mărind distanțele și costurile. În plus, orașul Shanghai, unul dintre cele mai mari porturi de containere din lume, a fost închis, iar toate acestea sunt semne o nouă criză a containerelor se poate întâmpla din nou.

Declarând pentru Logiport că primul trimestru din 2022 a fost „destul de bun” pentru sectorul logistic în ceea ce privește exporturile Turciei, CEO-ul Sintek Logistics, Oğuz Büte, a adăugat: „Cu toate acestea, creșterea prețului petrolului și a ratei de schimb a determinat o încetinire a importurilor. Singurul avantaj ar fi că, odată cu închiderea liniei rusești în transporturile din Europa către țările CSI, s-a înregistrat o creștere a tranzacțiilor de tranzit prin Turcia.”

Reprogramarea călătoriilor pe nave, redirecționarea mărfurilor de pe avioane, timpii de tranzit mai lungi și creșterea în continuare a distanței și a costurilor sunt evoluții negative, iar războiul în curs a afectat tot negativ industria. Împreună cu închiderile de orașe din China, sunt semnale că o criză a containerelor se poate declanşa din nou.

Afirmând că 2022 va trece cu o tendință de creștere pentru sectorul logistic, la fel ca în 2021, Oğuz Büte consideră că activitățile de logistică din lanțul de aprovizionare au câștigat mai multă importanță ca urmare a crizelor în curs, iar această situație creează o oportunitate pentru companiile de logistică care pot oferi servicii de calitate si la timp. „E nevoie de servicii complete în toate domeniile transportului de mărfuri generale (aerian, terestru, maritim, feroviar) şi de locuri de muncă care necesită inginerie, cunoștințe speciale și experiență în proiecte mari de transport şi în navlosirea completă a navelor”, e de părere Oğuz Büte.

Abia 2024 ar putea fi începutul normalizării pieței de containere

Firma de consultanță McKinsey prezice într-un nou raport că abia în 2024 vom asista la începutul normalizării pieței de containere. Deşi mai mulți manageri de transport și logistică exprimă într-un articol din Finans că această predicție e prea sumbră, mulţi directori de top admit că raportul s-ar putea dovedi a fi corect – dar numai dacă lanțurile de aprovizionare ale lumii sunt lovite de probleme neașteptate, pe lângă dificultățile care creează deja întârzieri în programul de navigație și încărcătura acumulată în porturi. Analistul Lars Jensen, CEO al Vespucci Maritime, consideră scenariul McKinsey puţin probabil, dar nu imposibil. „S-ar putea imagina un scenariu în care situația actuală să dureze până în primul trimestru al anului 2024? Absolut, dar asta ar presupune mai multe probleme neprevăzute pe lângă cele pe care le-am văzut deja”, a spus Lars Jensen.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut