Săptămâna trecută, în zorii zilei de 10 iunie, un şofer italian care-și conducea vehiculul încărcat cu băuturi, inclusiv alcoolice, a fost flancat de o mașină gri, cu trei persoane la bord, care i-au ordonat să tragă pe dreapta. De îndată ce se oprește, sub ameninţare cu arma, atacatorii îl obligă să părăsească vehiculul, iar unul din cei trei infractori s-a urcat la volanul camionului încărcat şi a plecat cu el. Apoi, şoferul a fost introdus în mașina gri și, după o oră și jumătate de răpire, a fost abandonat în mediul rural din Noicattaro, în provincia Bari.

Bărbatul, din fericire nevătămat, a reușit să tragă alarma după ce a ajuns la cea mai apropiată secție de poliție. Imediat după plângere, a început căutarea vehiculului care a fost localizat cu ajutorul GPS-ului instalat pe el, iar echipa mobilă de poliţie din Bari a reușit să îl găsească, deşi fusese deja complet golit de marfă.

Însă de multe ori cazul nu se încheie aici, pentru că se deschide un alt capitol complicat prin faptul că în multe cazuri transportatorii sunt obligaţi să compenseze marfa, chiar și în contextul jafului, deoarece nu întotdeauna furtul mărfurilor într-un mod violent este considerat ca eliberator de răspundere, ci doar atunci când circumstanțele de timp și loc sunt imprevizibile și inevitabile. Dar evaluarea imprevizibilității poate deveni complexă și mai ales trebuie făcută luând în considerare diligența profesională a transportatorului. Adică, dacă tocmai în virtutea profesiei pe care o desfăşoară, acesta ar putea prevede că cineva din zonă ar putea fi atras de acea încărcătură, ar trebui să se organizeze astfel încât să poată evita incidentul. În orice caz, jurisprudența italiană este plină de transportatori chemați să despăgubească proprietarul mărfurilor pentru daunele care decurg din furtul produs prin jaf.

Din fericire, însă, cel puțin în acest caz totul s-a încheiat în bine, pentru că încărcătura furată din camion a fost găsită câteva ore mai târziu într-o magazie din zonă. Problema este că nu au fost găsiţi şi cei trei jefuitori, arată Uomini e Trasporti.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut