Uniunea Europeană a semnat pe 29 iunie Acordul de transport cu Ucraina care elimină necesitatea utilizării autorizațiilor în transportul bilateral și de tranzit UE-Ucraina. Noile reguli sunt deja în vigoare și urmează să fie menținute cel puțin un an, cu excepția cazului în care vor fi prelungite.

De reţinut că acordul nu se va aplica transportului trilateral, respectiv în cazul în care țara de încărcare/descărcare nu este țara în care se află sediul transportatorului. De exemplu, în cazul în care un camion ucrainean transportă marfă din Slovacia în Polonia, acesta va avea nevoie de autorizație. În plus, acordul nu va acoperi tranzitul pe teritoriul UE sau al Ucrainei în scopul efectuării transporturilor în regim de „terță-țară”. Deci, dacă o companie ucraineană dorește să deservească ruta din Regatul Unit, prin Uniunea Europeană, către Ucraina, va trebui să aibă autorizaţii de tranzit UE.

Această liberalizare a stârnit însă criticile transportatorilor polonezi. Asociația ZMPD a Transportatorilor Rutieri Internaționali din Polonia consideră că autorizațiile și limita lor cantitativă sunt neapărat necesare pentru a nu periclita activitatea companiilor poloneze din domeniu. Altfel, transportatorii ucraineni au costuri semnificativ mai mici, iar polonezilor le va fi dificil să concureze cu ei pe o piață complet liberalizată.

Permisele de conducere din Ucraina și UE vor fi acceptate reciproc odată cu încheierea acestui acord. În practică, asta înseamnă că șoferii ucraineni nu vor avea nevoie de permis internațional de conducere în nicio țară UE.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut