DSU nu a dat curs solicitãrii UNTRR privind exceptarea șoferilor români și strãini de la mãsura carantinei la intrarea în România, astfel că, potrivit UNTRR, „suntem singurul stat din UE care carantinăm șoferii“. În răspuns, DSU a explicat că „prin Hotãrârea nr. 43 din 01.07.2021 a CNSU, publicatã în MO nr. 658 din 2 iulie 2021 au fost stabilite criteriile pe baza cãrora se stabilesc țãrile/teritoriile de risc epidemiologic ridicat precum și regulile de aplicare a mãsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc din acestea în România”, fãrã a aduce vreo clarificare privind situația conducãtorilor auto profesioniști. De asemenea, DSU menționeazã cã, „dacã dupã trimiterea rãspunsului se primește o nouã petiție de la același petiționar ori de la o autoritate sau instituție publicã greșit sesizatã, cu același conținut, aceasta se claseazã“.

În cererea adresată DSU, UNTRR a menționat că „înțelege necesitatea impulsionării campaniei de vaccinare, însă șoferii profesioniști sunt lucrători esențiali și s-au aflat în linia întâi încă de la începutul pandemiei, livrând bunurile necesare pentru consumul și sănătatea populației. România are un deficit de șoferi profesioniști, iar orice decizie de carantinare a acestora poate duce la blocaje grave în lanțurile de aprovizionare, dar și la o scădere a afacerilor firmelor de transport rutier (industria de transport rutier generează 5% din PIB și are o contribuție de 5,68 miliarde euro la exportul de servicii în 2020 și de 6,26 miliarde euro în 2019).

Totodată, prevederile Hotărârii nr. 43 din 01.07.2021 sunt discriminatorii pentru conducătorii auto care sosesc în România din țări terțe care se află în zona verde conform listei cu clasificarea țărilor/teritoriilor în funcție de rata de incidență cumulată și cărora li se solicită la intrarea pe teritoriul național dovadavaccinării, testului negativ PCR sau vindecării după infecția cu Sars-Cov-2.

De exemplu, Slovenia, după ce inițial a introdus măsura carantinei pentru toate persoanele care sosesc în acest stat începând cu 15 iulie 2021, a revenit și a introdus excepții de la măsura carantinei și prezentării testului negativ PCR pentru toate persoanele angajate în domeniul transporturilor internaționale pentru o perioadă de tranziție din 14 iulie până pe 15 august 2021. Scopul extinderii excepțiilor este de a permite conducătorilor auto să se pregătească pentru noua reglementare privind condițiile de intrare în Slovenia.

Asociația a atras atenția că, potrivit Hotărârii nr. 43 din 01.07.2021, „lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi”, sunt exceptați de la măsura carantinei, iar în acest caz, lucrătorii din transportul rutier sunt discriminați în raport cu aceștia.

Încă de anul trecut, CE a implementat culoarele verzi și a îndemnat statele membre să renunțe la restricțiile de călătorie și carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome. „Astfel, lucrătorii din transporturile rutiere nu ar trebui să fie împiedicați să treacă o frontieră internă pentru a-și îndeplini funcțiile în domeniul transporturilor“, se arată în adresa UNTRR, care a anunțat că va continua demersurile în vederea excluderii șoferilor de la mãsura de carantinare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut