
Datele obținute de la Observatorul lunar pe care Fenadismer îl publică în colaborare cu Fundación el Quijote para el Transporte, privind termenele de plată şi întârzierea plăților în transportul din Spania, arată o consolidare în aprilie a tendinței descendente din ultimele luni, cu un termen mediu de plată de 67 de zile în sectorul transporturilor.
În martie, termenul mediu de plată a fost de 69 de zile şi, nu cu mult timp în urmă, fusese de peste 80 de zile. Însă 49% dintre expeditori sau intermediari depăşesc în continuare termenul legal de 60 de zile de la prestarea serviciului de transport. Și, ceea ce este mai grav, 23% dintre aceștia depăşesc 90 de zile.
Per total însă, datele din ultimele luni dovedesc clar că nou barem de sancțiuni pentru întârzierile plăţilor în transport și activitatea Inspectoratului Transporturilor din Spania, care a inclus termene de plată printre obiectivele sale prioritare de control în 2023, dau roade.
Mijloacele de plată preferate continuă să fie transferul (69%), urmat de confirmare (26%), bilet la ordin (4%) și cec (mai puțin de 1%).