Cum se schimbă profesiile lanțului logistic de aprovizionare în această perioadă de evoluție puternică, determinată de automatizare, dar și de consecințele pandemiei Covid-19? A doua ediție a cercetării Star Matrix – Sectorul logistic, realizată de Gi Group şi Damiano Frosi, director al Observatorului Gino Marchet al Politehnicii din Milano, au căutat un răspuns, potrivit Trasporto Europa.

Cel mai interesant rezultat arată că, în următorii 3-5 ani, în logistica și distribuția 3PL, 39% din cele 101 roluri analizate vor deveni mai importante, comparativ cu o stabilitate de 55% și un declin de 6%. Sarcinile care vor crește cel mai mult sunt cele legate de comunicare (100%), digitalizare și automatizare (79%), asistență pentru clienți (75%), urmate de rolurile legate de operațiuni, inginerie de proces și planificare (69%) și distribuție&Home Delivery (69%).

Cercetarea a avut în vedere și logistica aeroporturilor, analizând 106 roluri, din care 23% vor deveni mai importante, 70% vor rămâne stabile și 7% vor scădea. În acest caz, apare o stabilitate mai mare care, potrivit analiștilor, este determinată de cerințele pieței, de inovația tehnologică și de căutarea eficienței proceselor și a flexibilității operaționale.

În termeni concreți, factorii care au cel mai mare impact asupra profesiilor și abilităților sunt digitalizarea – în special în depozite și transport – și automatizarea în depozitare. „Principala limitare pentru tranziția digitală a sectorului astăzi este dată mai mult de lipsa abilităților specifice decât de lipsa soluțiilor tehnologice sau de capacitatea investițională a companiilor”, explică Michele Savani, director de logistică în Gi Group. Acesta adaugă că, „în ceea ce privește căutarea flexibilității operaționale, funcțiile de operațiuni și HR caută soluții care să le permită să-și echipeze organizațiile cu abilitățile necesare pentru a concura pe piață și a le face din ce în ce mai flexibile, capabile să se adapteze rapid la schimbările pieței“.

Directorul Observatorului Gino Marchet, Damiano Frosi, subliniază că, pentru a răspunde provocărilor din contextul actual și viitor, este necesar focusul pe roluri și abilități în cadrul furnizorilor de servicii logistice și funcții logistice ale companiilor client. Asta înseamnă nu numai introducerea unor noi roluri profesionale, ci şi înțelegerea evoluției diferitelor roluri, redefinirea organizațiilor logistice în funcție de ceea ce apare nou şi consolidarea abilităților în cadrul diferitelor arii funcționale. „Într-un sector care evoluează rapid, nu e suficient să ne concentrăm pe tehnologii pentru a răspunde provocărilor pieței; inovația trebuie să se adapteze la contexte multiple de aplicații, prin investiții în oameni și dezvoltarea abilităților. Combinația dintre tehnologie, organizare și dezvoltarea oamenilor este baza logisticii de mâine.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut