Proiectul Sea2Sea, discutat de luni de zile, face acum pași spre implementare. Acesta presupune investiţia într-o linie de cale ferată care să lege nordul Greciei și Bulgaria de granița cu România, transferând volume considerabile de mărfuri maritime din strâmtoarea Bosfor pe calea ferată, în valoare de 650 de milioane de euro pe an.

Proiectul Sea2Sea urmărește dezvoltarea unui coridor feroviar care să lege porturile grecești Salonic, Kavala și Alexandroupolis de porturile bulgare Varna și Burgas, şi extinderea până la portul Ruse.

Grecia și Bulgaria vor să înființeze o companie comună care să gestioneze proiectul, încercând să-l includă în programul financiar Mecanismul Conectarea Europei (CEF II).

Grecia va investi aproximativ 4 miliarde de euro în proiecte feroviare pe teritoriul său. Investițiile vor viza legăturile feroviare dintre Salonic și Toxotes, trecând prin portul Kavala și linia Alexandroupolis-Ormenio care se extinde până la granița greco-bulgară. Contractele de construcție vor fi semnate în 2023, iar lucrările ar trebui finalizate până în 2027-2028.

Proiectul Thessaloniki-Toxotes va costa 1,68 miliarde de euro. „Va pune în funcțiune 206 km dintr-o nouă linie de cale ferată cu semnalizare și electrificare și va finaliza coridorul feroviar care leagă Salonic de Kavala și rețeaua feroviară greacă existentă”, a explicat Ergose, filiala Căilor Ferate Elene,pentru RailFreight. Potrivit Ergose, această linie va reduce timpii de tranzit între Salonic și Alexandroupolis cu trei ore.

Pe de altă parte, linia Alexandroupolis-Ormenio va înregistra investiții de până la 1,08 miliarde de euro care vizează îmbunătățirea legăturilor transfrontaliere dintre Grecia și Bulgaria, dar și Grecia și Turcia, deoarece linia este situată într-o zonă cu trei frontiere. Antreprenorul care va finaliza proiectul ar trebui să modernizeze 176 km din linia feroviară unică existentă într-una dublă, echipată cu sisteme de semnalizare și electrificare.

Ministrul grec al transporturilor, Kostas Karamanlis, a subliniat importanța acestui nou coridor. „Nu există nicio modalitate de a deveni centru logistic în sud-estul Europei fără investiţii în conexiuni feroviare între aceste destinații grecești și fără a permite porturilor din nordul Greciei să aibă acces feroviar. Odată cu aceste dezvoltări, Salonic va deveni poartă de acces pentru transportul prin sud-estul Europei, în timp ce portul Alexandroupolis va deveni din ce în ce mai important. Există posibilități chiar de a extinde această linie spre porturile din Marea Nordului.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut