Canalul Panama, pe unde se realizează 6% din traficul mondial naval, se confruntă cu zile tulburi din cauza secetei. Scăderea nivelului apei obligă navele care folosesc Canalul să modifice cantitatea de marfă, ceea ce duce la prețuri mai mari de transport.

Autoritățile Republicii Panama se pregătesc să impună restricții de greutate și să majoreze taxele pentru navele care vor trece prin Canalul Panama, scrie Istanbul Ticaret Gazetesi. Motivul care a împins autoritățile să facă această pregătire este seceta intensă, care a dus la reducerea nivelului apei din Canal.

Pe de altă parte, pe ordinea de zi este și reducerea adâncimii de 15,24 metri care ar trebui să fie sub apă pentru navele care trec prin Canal, la 13,55 m într-o primă etapă și apoi la 13,4 metri. Această limită a mai fost redusă în Canalul Panama la 13,1 metri în secetele experimentate în 2016 și 2019.

Deși se așteaptă ca această diferență să determine o schimbare semnificativă a cantității de mărfuri transportate de nave, creșterile de preț se numără și printre măsurile care trebuie luate. De altfel, Hapag-Lloyd, unul dintre principalii armatori la nivel mondial, și-a informat deja clienții că va exista o creștere a taxelor de transport, începând cu 1 iunie, pentru traversarea Canalului.

Dacă seceta va continua, traficul de nave din Canalul Panama va fi grav afectat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut