Cele mai recente cifre ale Statistics Denmark din mai 2022 arată că deficitul de forță de muncă în transportul terestru este mai mare astăzi decât oricând în ultimii zece ani.

Sectorul transporturilor danez este în prezent puternic afectat de lipsa forței de muncă. Potrivit noilor cifre ale Statistics Denmark, dacă deficitul de forță de muncă reprezintă o constrângere a producției în 4 din 10 companii din alte domenii, în cazul companiilor angajate în transportul terestru, provocarea este și mai mare. Aici, 6 din 10 companii raportează venituri pierdute din cauza lipsei de angajați.

Aproximativ 60% dintre companii declară că deficitul de forță de muncă înseamnă pierderi de venituri. Pentru sectorul transporturilor în general, deficitul de forță de muncă este, de asemenea, la un nivel istoric ridicat de 41%. „Există o presiune asupra activității în întregul sector de transport și deficitul de forță de muncă este la un nivel istoric. În acest moment, companiile sunt lovite puternic, iar comenzile și cifra de afaceri sunt reduse pentru că lipsesc oameni”, spune directorul Dansk Erhverv Transport, Jesper Kronborg, pentru Transportmagasinet. „Transportul terestru în special simte lipsa forței de muncă, mai ales de șoferi. Ca industrie, trebuie să luăm o parte din responsabilitate pe umerii noștri și să ne asigurăm că firmele iau ucenici; dar există și nevoia de a crea o ofertă mai mare de forță de muncă pe termen scurt. E dificil atunci când şi șomajul este foarte scăzut. Prin urmare, ar trebui să facem mai atractivă și mai ușoară angajarea forței de muncă străine.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut