Investitorii străini înregistrează tot mai multe companii internaționale de transport rutier în Polonia. Deşi acestea sunt în general afaceri de dimensiuni mici, situaţia devine îngrijorătoare pentru jucătorii autohtoni, scrie Logisticska.pl.

În 2022, Inspectoratul General pentru Transport Rutier (GITD) din Polonia a eliberat 10.171 de noi licenţe pentru transportul rutier internațional de mărfuri, adică de 2,5 ori mai mult decât cu un an în urmă. E de remarcat faptul că o creștere atât de mare este rezultatul înregistrării anul trecut a 1.022 de companii cu capital străin, al căror cod CAEN este transportul rutier de mărfuri. În total, există 4.553 de astfel de companii, potrivit Centrului General de Informații Economice (COIG). În plus, 4.474 de companii și-au reînnoit licențele (cu 1.000 mai multe decât în 2021), iar 631 au avut o modificare a datelor (cu 50 mai mult ca în 2021).

COIG estimează că în 2022 au fost înfiinţate 11.595 de companii cu capital străin (+10,49% față de 2021) – cel mai bun rezultat din istorie. Primele locuri le revin companiilor din Ucraina (4.821), Belarus (1.769) şi Germania (418).

Firmele nou-înregistrate cu capital străin sunt în principal SRL (96,18%), iar activitatea principală (1.022) este transportul internațional.

În Polonia există 25.289 de companii în care unul dintre acționari este o companie/persoană ucraineană, din care 2.079 de companii sunt în transportul de mărfuri. Şi investitorii din Belarus sunt foarte activi. În 2022 și-au început activitatea 1.745 de companii din Belarus (2021: 886, 2020: 469). Din cele 4.980 de întreprinderi, 885 sunt angajate în transportul rutier de mărfuri. În plus, în Polonia funcționează 1.474 de companii, la care unul dintre acționari este o companie/persoană din Rusia. În 2022 au fost create 194 de astfel de firme (2021: 235, 2020: 145), din care 97 în transportul rutier de mărfuri. Există şi 298 de companii de transport rutier cu capital german, iar cu capital olandez 121.

Pentru transportatorii polonezi, fluxul tot mai mare de noi companii este o veste tulburătoare. „Datele sunt șocante, deși de câțiva ani observăm o tendință de înființare a companiilor în Polonia. Agresiunea rusă din Ucraina a forțat companiile ucrainene să-și înregistreze activitățile în UE pentru a asigura aprovizionarea cu bunuri în această situație extrem de dificilă, care este o acțiune rațională și de înțeles pentru noi. Însă nu înțelegem deloc ce scop au companiile din alte țări est-europene. Acesta este un fenomen alarmant care merită investigat de serviciile responsabile cu securitatea statului nostru”, spune Jan Buczek, președintele Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali (ZMPD) din Polonia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut