Potrivit unui studiu de piaţă realizat de sennder Technologies, costurile din transportul rutier de marfă au crescut cu 13% în Europa în 2022, iar situația pare să se atenueze în 2023.

Potrivit raportului de piaţă publicat de expeditorul german digital de marfă sennder, costurile din transportul rutier de marfă au crescut cu 13% în Europa în 2022. Pe coridoarele individuale, cifrele au evoluat foarte diferit. Potrivit sennder, costurile pentru rutele din Polonia către Germania au crescut cu 24% din ianuarie până în decembrie 2022. Coridoarele interne din Germania, care se situează printre coridoarele cu cele mai mari blocaje de capacitate, au înregistrat o creștere cu 18% a costurilor anul trecut.

De la începutul lui 2023, se observă însă o inversare a evoluţiei. În Europa, costurile de transport în ianuarie și februarie 2023 au scăzut cu 4% sub nivelul din ianuarie 2022.

În ceea ce priveşte piața spot, potrivit Verkehrs Rundschau, situația tensionată a pieței și creșterea tarifelor au determinat multe companii de transport să respingă încărcăturile convenite contractual în favoarea celor spot profitabile. Oferta pe piața spot a crescut cu 7% în mai 2022, față de ianuarie. Apoi, pe parcursul anului, situația s-a relaxat și ofertele au scăzut cu mai mult de 50% în a doua jumătate a anului. La începutul lui 2023, piața spot s-a apropiat din nou la nivelul din 2021, iar dacă economia europeană se recuperează în a doua jumătate a anului, sennder se așteaptă la creșteri relativ puternice ale ratelor. „Lipsa șoferilor, prețurile record ale combustibililor, colapsurile lanțului de aprovizionare, războiul și inflația au crescut enorm volatilitatea pieței. Ne așteptăm ca aceste probleme structurale macroeconomice să persiste şi în 2023”, declară Thomas Christenson, COO la sennder.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut