În contextul noilor sancțiuni stabilite de statele UE la începutul acestei săptămâni, dar şi a faptului că trei din cele patru barje care asigură alimentarea cu combustibil a navelor în Portul Constanța sunt deținute de firme rusești, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a emis un comunicat prin care anunţă că aprovizionarea cu combustibili a navelor în Portul Constanța nu va fi afectată și se va desfășura în continuare în condiții optime.

În portul Constanța, în acest moment, din cele trei barje licențiate pentru efectuarea serviciului de aprovizionare combustibili la nave (bunkeraj), doar două mai efectuează acest serviciu, iar cea de-a treia și-a încetat activitatea acum câteva luni, atunci când a fost instituit embargoul împotriva navelor rusești. Cele două barje pot efectua aprovizionarea navelor cu combustibili în rada portului Constanța (în afara portului).

În prezent, în portul Constanța sunt licențiate nouă companii pentru aprovizionarea cu combustibili și ulei la nave.

Firmele licențiate pot alimenta navele la cheu cu ajutorul cisternelor, cu motorină, iar Oil Terminal poate alimenta prin conducte și cu păcură. „Având în vedere că portul Constanța nu reprezintă un punct nodal central de aprovizionare cu combustibili pe rutele navelor, considerăm că nu vor fi blocaje în acest sens”, se arată în comunicatul CN APM Constanţa.

Un punct nodal de aprovizionare a navelor cu combustibili (așa cum sunt porturile Istanbul din Turcia sau Pireu din Grecia) aprovizionează zilnic zeci sau sute de nave, în timp ce în portul Constanța sunt alimentate în medie 600 de nave pe an.

Așadar, în contextul noilor sancțiuni stabilite de statele UE la începutul acestei săptămâni, apreciem că aprovizionarea cu combustibili la nave în Portul Constanța nu poate fi afectată și se va desfășura în continuare în condiții optime.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare