Supermarketul online Sezamo a anunțat tendințele înregistrate înainte de Crăciun pe baza cumpărăturilor făcute de către clienți: cea mai aglomerată zi de cumpărături a fost 23 decembrie, valoarea coșului mediu a crescut cu 15% față de săptămâna anterioară, iar cozonacul artizanal a fost în topul alegerilor. Analiza a fost desfășurată pentru intervalul 21-26 decembrie, perioadă în care supermarketul online a livrat zilnic, cu excepția zilei de 25 decembrie.

Cozonacul artizanal a dominat preferințele consumatorilor, la fel ca în anul precedent, fiind urmat de clementine, somon, carne tocată și portocale. Cea mai aglomerată zi din punct de vedere al comenzilor a fost luni, 23 decembrie, când majoritatea clienților și-au organizat cumpărăturile pentru sărbători. Cererea pentru livrări expres a crescut cu 50% față de perioadele anterioare, evidențiind nevoia clienților de soluții rapide în apropierea Crăciunului. Livrările au fost cel mai frecvent programate în intervalele orare de dimineață, între 09:00 și 12:00, dar și după-amiaza, între 16:00 și 22:00. „Clienții și-au echilibrat listele de cumpărături între produse de bază și delicatese festive, livrate direct la ei acasă. Pe lângă produse esențiale precum carne, lactate și fructe, au fost înregistrate vânzări considerabile pentru cozonaci artizanali și Panettone, precum și pentru coșuri cadou”, a precizat Michael Kaiser, director comercial Sezamo.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost cu 15% mai mare comparativ cu începutul lui decembrie, iar clienții au adăugat în coș în medie 2-3 articole suplimentare față de săptămâna anterioară. Valoarea celei mai mari comenzi plasate în perioada analizată a fost de 5.795 de lei, iar aceasta a inclus 136 de articole.

Consumul de dulciuri și băuturi alcoolice a crescut spectaculos, înregistrând un avans de 100% față de anul trecut. De asemenea, categoria „Save Me” a fost populară, fiind preferate în special produsele din carne și pește, fructe și legume, lactate, dar și alte oferte atractive. În plus, achizițiile de brazi naturali au continuat până în ultima clipă, ultimii pomi fiind vânduți chiar pe 24 decembrie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut