Expeditorul olandez Shypple a identificat patru trenduri care vor afecta cel mai mult expedierea mărfurilor în 2022. „Afacerile și consumatorii urmăresc cu nerăbdare fiasco-ul transportului global de mărfuri. Oamenii se așteaptă ca produsele lor să fie livrate mai rapid. Cu toate acestea, rețeaua de transport maritim la nivel mondial se confruntă cu întârzieri după întârzieri. Și prețurile containerelor continuă să crească, iar toate acestea afectează timpii de livrare și prețurile de consum.”

Sectorul este, mai mult ca oricând, supus unor situații în schimbare frecventă care creează incertitudine, notează Fresh Plaza. Industria logistică creşte în continuare și este sub presiune. „Blocarea Canalului Suez din martie 2021 arată cum un singur incident poate provoacă întreruperi grave în transport. Cu toate acestea, Canalul Suez a gestionat de zece ori mai multe nave anul trecut decât în 2020 (20.649, față de 18.830).”

Cele patru prognoze pe care Shypple le-a identificat ca având un impact considerabil anul acesta sunt:

1) Blocajele pandemice care înseamnă rute de navigație volatile

Anul trecut, orașele și porturile au fost adesea, în mod neașteptat, blocate. Atâta timp cât pandemia continuă, industria se va confrunta cu blocaje și întârzieri. În consecință, orice comandă poate dura mai mult să ajungă. „Acest lucru s-a întâmplat deja în prima săptămână din ianuarie în Ningbo. Măsurile de carantină și accesul limitat la terminale provoacă întârzieri semnificative în transportul de containere.”

2) Impactul evenimentelor majore precum Anul Nou Chinezesc și Jocurile Olimpice de iarnă din China

„În Olanda, lanțurile de transport sunt tensionate între Black Friday și Crăciun. Același se întâmplă în Est, la începutul lunii februarie, dar la o scară mult mai mare. Multe afaceri din China se închid în preajma Anului Nou Chinezesc, iar asta afectează lanțul de transport și livrările. Iar unul dintre cele mai mari evenimente sportive din lume se va adăuga la asta. Există o posibilitate reală ca multe fabrici extrem de poluante din China să fie nevoite să închidă porțile pentru a reduce emisiile în timp ce sportivii concurează. Iar aceste evenimente afectează cu siguranță aprovizionarea cu bunuri, în acest caz din China.”

3) Prețurile containerelor continuă să crească

„Potrivit experților, ar trebui să se obişnuiască lumea cu asta, deocamdată. Indicele de marfă în containere din Shanghai este un indicator cheie de afaceri, arătând prețurile săptămânale ale mărfurilor în containere din zece porturi chineze pe rute standard din întreaga lume. Aceste prețuri au crescut de la aproximativ 1.500 EUR până la aproximativ 7.783 EUR în ultimii doi ani. Iar acest lucru ar putea avea un efect considerabil asupra portofelului cumpărătorilor.”

4) Întârzieri tot mai mari

„Există blocaje în sectorul transporturilor şi o cerere crescută a consumatorilor – factori care duc la întârzieri masive în aprovizionarea cu bunuri. Întârzierea medie pe container era de aproximativ o jumătate de zi în ianuarie 2019, iar la sfârșitul lui 2021 depăşea o săptămână. Asta face rețeaua de expediere a mărfurilor din ce în ce mai vulnerabilă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut