Mai multe țări se confruntă în prezent cu un deficit de șoferi pe distanțe lungi. Potrivit WKO (Camera Economică Federală a Austriei), şi în Austria există un deficit de aproximativ 8.000 de șoferi de camioane. Iar previziunile sunt și mai rele: deficitul de personal va continua să se agraveze.

Din cei aproximativ 100.000 de șoferi eligibili, 20% se vor pensiona în următorii zece ani, a declarat Camera de Comerț pentru Kleine Zeitung. „În Stiria Superioară există deja camioane trase pe dreapta din cauza lipsei de personal“, a explicat Peter Fahrner, președintele grupului de specialiști WKO din Stiria, zonă în care este vorba în principal despre transportul lemnului, care este deosebit de dificil.

Pentru președintele regional al sindicatului transporturilor Vida, Horst Schachner, există o pârghie centrală pentru a face profesia mai atractivă pentru generația următoare: ajustarea programului de lucru. „Singurul lucru care ar creşte atractivitatea meseriei ar fi reducerea orelor de lucru.“

În consecință, deficitul de lucrători are şi consecințe economice pentru companii. Operatorul de logistică Gebrüder Weiss din Carintia ar dori să angajeze alți 20-25 de şoferi de camioane. „Dacă am fi avut șoferii, am fi putut accepta cu 30 – 40% mai multe comenzi“, a declarat directorul general Markus Ebner pentru ziarul citat de Heute.as.

Din cauza Brexitului, Marea Britanie se luptă, de asemenea, cu aceeași problemă. Mulți șoferi de camioane din Europa continentală, de exemplu, au părăsit țara. Potrivit estimărilor, în prezent lipsesc 100.000 de șoferi. „Ceea ce se întâmplă în Marea Britanie a fost accelerat de Brexit. Dar presupun cu tărie că vom avea aceeași situație şi în Europa de Vest, doar puțin întârziată“, a explicat recent Dirk Engelhardt, de la Asociația Germană de Transport Rutier, Logistică și Gestionarea Deșeurilor, agenției germane de știri dpa. Și în Germania lipsesc deja până la 80.000 de șoferi pe distanțe lungi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare