Elveţia urmează legislaţia UE, interzicând, începând cu 1 ianuarie 2022, efectuarea pauzei săptămânale a şoferilor în cabină. Scopul este, ca întotdeauna, îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor, combaterea dumpingului social în sector și încurajarea utilizării transportului feroviar de marfă.

De fapt, potrivit consilierului național elvețian Bruno Storni, autorul moțiunii pentru eliminarea odihnei săptămânale în cabină, „transportul rutier de marfă este avantajos în comparație cu transportul feroviar tocmai datorită condițiilor de muncă grele care îi obligă pe șoferi să petreacă săptămâni în vehicul, inclusiv în weekend. Mai ales șoferii din țările estice sunt angajați la salarii extrem de mici, de 600 de euro pe lună”.

Mai multe țări europene, tocmai pentru a limita dumpingul social, dar și concurența neloială a transportatorilor străini, au adoptat reglementări care interzic pauza de 45 h a șoferilor în vehicul. „Concurența din transportul rutier internațional de marfă, folosind condiții salariale și sociale inacceptabile, dar şi politica de mutare a transportului de mărfuri pe calea ferată peste Alpi, care este supusă unor reguli mult mai stricte, le generează probleme transportatorilor elvețieni. Interzicerea efectuării odihnei săptămânale în vehicul, precum și îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru șoferi, ar contribui la apropierea transportului rutier de mărfuri de costurile adevărate.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut