Pentru a îmbunătăți munca șoferilor, Germania are în vedere interzicerea activității de încărcare și descărcare a mărfii de către aceştia. Subiectul a fost inclus pe ordinea de zi a unei comisii speciale a Parlamentului german și a fost deja discutat oficial.

Urmând exemplul Portugaliei și al Spaniei, Germania vrea să-și modifice reglementările privind îndatoririle șoferilor la predarea/primirea mărfii. Deja o mare parte a companiilor au transferat obligativitatea încărcării sau descărcării mărfii către firma de unde încarcă  sau unde descarcă. Însă, dacă un anumit tip de camion se află între excepțiile care permit o astfel de muncă, șoferul trebuie să primească o remunerație suplimentară, inclusă de transportator în factură.

În timpul deliberărilor comisiei, această propunere s-a bucurat de aprobarea generală și a fost susținută de reprezentanți ai companiilor de transport, dar și ai șoferilor, care au avut două persoane prezente la întâlnire. Prin urmare, este posibil ca legea în cauză să intre în vigoare în Germania. 

În Spania, de exemplu, pe lista excepțiilor se află șoferii de autocisterne, de vehicule de asistență rutieră, de transport auto, vehiculele de mutare, cele care transportă animale vii, de curierat sau vehiculele care transportă mărfuri în vrac.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut