Studiile efectuate de Drewry asupra tarifelor de transport maritim pentru containerele de 40” pentru a treia săptămână din august 2021 arată că cele dintre Shanghai și Genova au ajuns la 13.261 de dolari (+2% față de săptămâna precedentă și +569% față de aceeași perioadă a anului precedent). Acest lucru se întâmplă la aproape o lună după trecerea pragului de 13.000 de dolari pe ruta Shanghai-Rotterdam, rută pe care tarifele de transport par să-şi oprească creșterea: trec de la 13.628 USD în prima săptămână din august, la 13.698 USD în a treia săptămână. Toto peste 13.000 de dolari (13.505USD) există și tarife de transport între Shanghai și New York.

Valori semnificativ mai mici au tarifele de transport pe ruta inversă. Încărcarea unui container de 40 de picioare în Rotterdam către Shanghai costă în medie 1.650 USD, cu o creștere anuală de „doar” 27%.

Indicele compozit Drewry World Container (care include toate rutele chestionate) a crescut de la a doua până la a treia săptămână a lunii august cu două procente, ajungând la o valoare de 9.613,28 de dolari (+350% față de anul precedent). A treia săptămână din august, spune Drewry, este cea de-a optsprezecea creștere consecutivă a acestui indice, care se referă la ratele de transport spot. Drewry se așteaptă ca ratele să crească în continuare în săptămâna următoare.

Tarifele de transport pentru containerele frigorifice arată, de asemenea, o creștere, dar cu o dinamică diferită de cele la temperatură ambientală. Media ponderată a celor 15 rute principale arată o creștere cu 32% a ratelor de referință în al doilea trimestru din 2021, valoare care ar putea ajunge la 50% până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru.

În realitate, creșterea acestor rate de transport nu este uniformă: este deosebit de puternică pe principalele rute est-vest, unde există lipsa de spaţiu pe navele port-continere, în timp ce este mai puțin semnificativă pe rutele nord-sud.

În prima jumătate a lui 2021, transportul maritim al containerelor frigorifice a crescut cu 4,8%, recuperare determinată de comerțul cu carne, citrice și fructe exotice. Drewry crede că rata de creștere va fi sub această valoare pentru restul acestui an.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare