Grupul german de tehnologie a încheiat un an de succes. Veniturile sale din vânzări au crescut la 6,7 miliarde de euro în exercițiul financiar încheiat la 30 septembrie. Filiala din Ungaria a evoluat și ea bine, comenzile au crescut, dar timpul de livrare a fost prelungit din cauza penuriei de materii prime, a declarat președintele și CEO-ul Siemens Zrt., Tamás Jeránek, pentru InfoRádió.

Siemes AG a crescut cu 6,7 miliarde de euro la nivel mondial (+11%), în timp ce stocul de comenzi a fost cu 57% mai mare decât anul trecut. Tamás Jeránek a declarat că marea diferență a fost cauzată de dificultățile de livrare pe toate piețele lumii, deoarece acestea au generat diferenţe de nivel între realizarea veniturilor din vânzări şi comenzi.

Președintele Siemens Zrt. subliniază că filiala maghiară a grupului tehnologic german se poate bucura de un an la fel de bun, deoarece comenzile au crescut cu 15% după un 2020 mai slab, în principal din cauza pandemiei de Covid și a deficitului de materii prime, dar rezultatele au depăşit 2019. Veniturile din vânzări s-au ridicat la 82,4 milioane de euro, ceea ce reprezintă o scădere față de anul precedent, însă, din cauza unei externalizări, compania calculează diferit decât înainte. “Atunc când comparăm mere cu mere, cele două domenii de afaceri care alcătuiesc Siemens Zrt. astăzi şi-au crescut și veniturile din vânzări”, a spus el.

Tamás Jeránek menţionează însă că, pe lângă abordarea epidemiei de coronavirus, efectele secundare ale crizei, scăparea inflației de sub control sau scumpirea materiilor prime, și problema energetică reprezintă o preocupare pentru companii. „Covid-19 încă este aici, iar acest lucru încă provoacă perturbări, deoarece mulți dintre oamenii afectați renunță la locurile de muncă, ceea ce este critic, în special în producție.” Însă Tamás Jeránek împărtășește ca efect secundar deficitul de materii prime şi de forță de muncă bine pregătită care, în anumite privințe, a preluat tipul de rol de coordonare la care trebuie să se adapteze, fapt ce afectează activitățile zilnice.

În concluzie, există cerere, dar din cauza lipsei de materii prime și de piese timpii de livrare au fost extinşi, iar aceasta este o provocare uriașă pentru companie, care, potrivit expertului, se va menţine şi în prima jumătate din 2022. Tamás Jeránek a dezvăluit că multe produse pot fi adesea finalizate în două luni, dar există exemple de întârzieri de câteva luni.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut