Sindicatul belgian BTB-ABVV, care reprezintă angajații din transportul de marfă şi pasageri din domeniul maritim, aerian, rutier, dar și din logistică, solicită guvernului și organizațiilor patronale să susțină un pachet de schimbări care ar îmbunătăți radical condițiile pentru șoferii de camioane și vor face drumurile mai sigure.

Potrivit sindicatului BTB-ABVV (membru al Federației Internaționale a Lucrătorilor din Transport – ITF), modelele de afaceri din sectorul transportului rutier au devenit nesustenabile și duc la abuzuri în muncă. Condițiile îngrozitoare pentru șoferi fac drumurile mai puțin sigure pentru toată lumea. Organizația indică succesele anterioare din Coreea de Sud, Australia, Brazilia, Canada și alte țări în care „sistemele sigure de remunerare au condus la îmbunătățirea condițiilor pentru șoferi, a siguranței rutiere și la creșterea viabilității sectorului”.

Acţiunea face parte dintr-un apel coordonat fără precedent adresat guvernelor și părților interesate din industrie pentru a face drumurile mai sigure. Potrivit sindicatelor care susțin apelul, care reprezintă peste un milion de șoferi din întreaga lume, salariile mici și condițiile proaste îi obligă pe șoferi să recurgă la practici rutiere periculoase. „Salariile mici și condițiile îngrozitoare îi obligă pe șoferi să își asume riscuri enorme. Deși asta poate avea sens pentru interesele acționarilor corporativi, este un dezastru pentru toți ceilalți”, spune Frank Morils, președintele BTB-ABVV.

Acesta a mai raportat că, potrivit datelor agregate disponibile ITF, o creștere cu 10% a salariilor șoferilor duce la o reducere cu 30% a numărului de accidente pe drumuri. „În întreaga lume, multinaţionalele care depind de lucrătorii din transportul rutier taie curbele și cresc prețurile în căutarea unor profituri din ce în ce mai mari. Dar aceste acțiuni nesăbuite și lacome nu numai că le fac viața grea șoferilor de autovehicule, ci duc și la dezastre și decese pe drumurile noastre”, spune Stephen Cotton, secretar general al ITF.

Campania pentru tarifele sigure spune că s-a ajuns la limită. „Atunci când șoferii sunt bine plătiți și au condiții decente de muncă, ei pot lucra fără a-și risca viața și viața celorlalți de pe drum. Angajatorii responsabili știu că standardele echitabile și sigure ale industriei de transport nu numai că îi avantajează pe lucrători, ci fac și întreaga industrie mai sigură și mai durabilă. Suntem pregătiți să lucrăm cu guvernele, angajatorii și clienții pentru a defini aceste standarde și pentru a ne asigura că sunt îndeplinite de-a lungul lanțurilor de aprovizionare și de-a lungul sectorului de camioane”, mai spune BTB-ABVV.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut