După o lungă dispută începută în noiembrie 2021, soldată cu o grevă națională luna următoare, la 10 februarie 2022 sindicatele franceze au semnat un acord cu asociațiile de transport rutier Fntr și Otre. Acordul a stabilit o creștere a salariului cu 5% pentru șoferii de camion din Franţa din februarie, cu o majorare suplimentară de 1% din mai. Dar creșterea inflației declanșată de războiul din Ucraina a schimbat scenariul și a împins cinci sindicate să redeschidă disputa pentru creșterea salariilor.
La 3 iunie 2022, sindicatele franceze Fgte-Cfdt, Cgt, Fo, Cftc și Snatt Cfe-Cgc au lansat un document comun prin care invită șoferii de camion la o mobilizare națională începând din 27 iunie 2022. Acestea precizează că inflația a împins salariile multor sectoare către salariul minim, care în transportul rutier a fost ridicat la 10,49 euro pe oră în aprilie 2021. Sindicatele consideră „indecentă” propunerea asociațiilor de afaceri de revizuire a grilei salariale în 2023. Reprezentanții muncitorilor atacă și Guvernul, ceea ce arată o „lipsă de considerație” față de sector, dovedită și de faptul că noul Executiv nici măcar nu a înființat un Minister al Transporturilor.