La BBC Radio 4, reprezentantul Federației Olandeze a Sindicatelor (FNV), Edwin Atema, a criticat dur planurile autorităților britanice de a elibera vize de muncă pe termen scurt pentru șoferii de camioane, în special pentru a rezolva criza combustibilului, potrivit The Guardian.

Șeful departamentului de cercetare și aplicare al FNV a declarat că industria transporturilor din UE are destule probleme proprii, iar șoferii profesioniști probabil vor fi prea puțin interesați de viza de muncă pe termen scurt oferită de autoritățile britanice. „Va fi o fundătură. Cred că e nevoie de un fel de Plan Marshall pentru a readuce întreaga industrie la suprafață. În Regatul Unit, de exemplu, nu există nici măcar un acord colectiv pentru întreaga industrie a transportului rutier, astfel încât angajatorii individuali trebuie să concureze în continuare în ceea ce priveşte condițiile de muncă, iar acest lucru nu a fost niciodată un semn bun pentru a readuce industria la suprafață. Avem nevoie de mai mult. Cred că lucrătorii UE nu vor merge în Marea Britanie cu o viză pe termen scurt pentru a ajuta Marea Britanie să scape de problema pe care au creat-o ei înșiși.“

Oficialul sindical este sigur că majoritatea șoferilor profesioniști din UE vor ignora propunerea autorităților britanice, chiar dacă li se garantează salarii mari. Vor lua în considerare toate condițiile asociate cu această muncă, de exemplu, necesitatea de a plăti pentru locuințe în zilele libere. „Da, salariile reprezintă un domeniu important, dar nu singurul. Dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în industrie, vom vedea că șoferii din întreaga Europă și chiar din afara acesteia își pierd complet încrederea în industria transporturilor. Cu mult înainte de criza provocată de pandemia de coronavirus și Brexit, această industrie era deja «bolnavă».“ În ceea ce privește hotărârea Regatului Unit, Edwin Atema a spus că „nu merită nici măcar hârtia pe care este scrisă, deoarece nu există nicio executare și niciun interes în aplicarea acesteia în lanțul de aprovizionare“. „Oferirea unei vize şi o plată bună nu rezolvă problema. Există o serie de provocări în spatele acestui lucru. Chiar și utilizarea toaletelor în Regatul Unit și, desigur, în restul Europei este o problemă. Nu numai în Marea Britanie, ci și în Europa de Vest, companiile văd șoferii pur și simplu ca pe o extensie a cheii auto care trebuie să facă ceea ce lanțul de aprovizionare are nevoie.“

Reamintim că, la sfârșitul săptămânii trecute, premierul britanic Boris Johnson a cedat lunilor de presiuni din partea companiilor și a permis eliberarea de vize temporare pentru lucrătorii străini pentru a acoperi deficitul de șoferi de vehicule comerciale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut