Anul trecut, 37 de milioane de tone de mărfuri au fost transportate prin Alpii elvețieni, cu 4,7% mai puțin decât în 2022, transportul rutier de mărfuri scăzând cu 1,4%, iar cel feroviar de mărfuri cu 5,9%. 916.000 de camioane și semiremorci au călătorit prin Alpi în 2023 – cu 12.000 mai puține decât în 2022. Motivul principal a fost situația economică dificilă din Europa, şi într-o măsură mai mică închiderea tunelului Gotthard, după cum reiese din raportul publicat de Oficiul Federal pentru Transporturi (BAV).

Cu toate acestea, volumele de transport rutier de marfă au rămas cu mult peste ținta de transfer modal de 650.000 de călătorii cu camioanele pe an; de fapt, ponderea feroviarului în totalul transportului transalpin de marfă prin Elveția a scăzut de la 73,9% la 72%.

Principalul motiv al scăderii transportului feroviar transalpin de marfă este situația economică dificilă din Europa: războiul din Ucraina, criza energetică și problemele cu lanțurile de aprovizionare, şi numeroasele șantiere de pe axa nord-sud. Transportul rutier, în schimb, a suferit mai puțin din cauza situației economice dificile din Europa, deoarece are o proporție mai mare a traficului intern.

Închiderea parțială a tunelului de bază Gotthard după accidentul din 10 august 2023 a avut un impact redus asupra volumului de mărfuri transportate, pentru că trenurile de marfă au fost redirecționate pe axa Lötschberg-Simplon și pe ruta montană Gotthard.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut