Skoda testează două autotractoare electrice pentru transport intern în Mlada Boleslav, în Cehia. Acestea vor înlocui autotractoarele cu motoare diesel pe rutele alocate până în luna mai a anului viitor. Apoi, este planificată şi achiziționarea de alte camioane electrice.
Cele două autotractoare sunt deja în exploatare de la 1 octombrie, după cum a anunțat de curând filiala VW. În pasul următor, din iunie 2022, semiremorci special realizate, mai scurte, vor transporta bateriile BEV prin uzina Mlada Boleslav. În acest scop, semiremorcile vor fi echipate cu tehnologie de transport pentru încărcare și descărcare automată cu și de pe paleți.
Experiența de până acum a fost aparent pozitivă. Michael Oeljeklaus, membru al consiliului de producție Skoda, a declarat că, după testarea cu succes a celor două camioane pur electrice, compania va transforma rapid flota în camioane pur electrice cu baterii pentru transportul intern al fabricilor.
Michael Oeljeklaus, care este şi responsabil cu logistica Skoda, vrea să transporte componente pur electric în viitor, dar nu numai în cadrul fabricii, în acest sens urmând să ofere stimulente furnizorilor locali. Asta înseamnă că, pe termen mediu, toate componentele livrate cu camionul din imediata vecinătate a locațiilor fabricii vor ajunge la liniile de producție cu zero emisii.
Cele două autotractoare sunt modele Framo. Acestea au o autonomie de 80 km și un timp de încărcare de 4,5 ore – suficient pentru utilizarea în fabrică, deoarece distanțele aici sunt scurte. Pentru livrările planificate din exterior însă, probabil că ar trebui folosit un camion cu o baterie mai mare.
Skoda nu a spus încă exact câte camioane electrice intenționează compania să pună pe drum în și în jurul fabricii în viitor, însă economiile vizate de CO2 se ridică la circa 60 de tone anual.