Noul autobuz electric Škoda E’CITY a fost prezentat săptămâna aceasta de Škoda Transportation Group la târgul central european CzechBus. Praga va fi primul oraș care va opera acest autobuz electric modern și prietenos cu mediul. Compania de Transport a Capitalei Praga (DPP) a comandat o flotă de 14 vehicule.

Petr Brzezina, președintele Škoda Transportation Group, a declarat: „În fiecare zi lucrăm la îmbunătățirea produselor și investim în dezvoltarea altora. Noul model de autobuz electric Škoda E’CITY este o dovadă în acest sens și mă bucur că primul oraș în care va fi folosit este Praga. Vehiculele fără emisii sunt o parte cheie a transportului modern și ajută la reducerea amprentei de carbon, dar și a costurilor de operare. Noul autobuz va oferi, de asemenea, multe beneficii pasagerilor: aer condiționat, scaune confortabile, un sistem de informare sofisticat și o călătorie silenţioasă.”

Škoda E’CITY oferă o soluție unică de încărcare cu doi poli și încărcător izolat galvanic pe vehicul. Practic, asta înseamnă că în timpul zilei, când mașina este în funcțiune, bateria sa de tracțiune este reîncărcată în mod repetat folosind un pantograf din infrastructura existentă pentru tramvai sau viitoarele linii de troleibuz planificate. DPP a pregătit deja infrastructura pentru acest tip de reîncărcare la stațiile finale Strašnická și Želivského. Încărcarea aici va avea loc timp de 15-30 de minute, ceea ce va realimenta o parte din capacitatea totală a bateriei, permițând vehiculului să finalizeze un alt circuit pe linie. Avantajul acestei soluții este controlul ideal al bilanțului energetic al mașinii și mai ales costul scăzut al infrastructurii de încărcare. „Aceasta este prima livrare de autobuze electrice în cooperare cu compania soră Temsa. Am proiectat modificări specifice pe soluția existentă utilizată de Temsa. Astfel, caroseria a fost fabricată în Turcia pe baza specificațiilor noastre. La aceasta am adăugat tot ce e mai bun din producția noastră – echipament electric complet, inclusiv baterii și pantograf – iar asamblarea și testarea completă a mașinii au fost asigurate în fabrica noastră din Pilsen”, a explicat Zdeněk Majer, vicepreședinte senior pentru vânzări al Grupului Škoda.

Noul autobuz electric pentru DPP este de tip Standard (Sd) pentru linii urbane, are o lungime de 12 m și o viteză proiectată de 80 km/h. E’CITY este un vehicul cu podea joasă, cu zero emisii şi o autonomie garantată de peste 100 de kilometri per încărcare pentru întreaga durată de viață proiectată a bateriei. Puterea de încărcare este de până la 150 kW, iar încărcarea se face printr-un pantograf cu doi poli montat pe vehicul și un încărcător la bord izolat galvanic direct de la rețeaua de 600 V/750 V DC. De asemenea, e posibilă încărcarea peste noapte la depou, de la priză. Aerul condiționat și încălzirea sunt de asemenea pur electrice. Cabina șoferului este închisă pentru cerințe de siguranță mai ridicate.

La interior există minimum 28 de scaune (din care 2 pliabile), o capacitate totală de 69 de pasageri, precum şi spațiu pentru două cărucioare și spații rezervate persoanelor cu mobilitate redusă. Autobuzul electric este echipat cu un sistem modern de informare și taxare, inclusiv de numărare automată a pasagerilor și facilități pentru nevăzători. Există, de asemenea, un sistem de camere pentru siguranța pasagerilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut