Cererea crescută pentru livrările online și lipsa de noi șoferi au dus industria într-un punct în care nu există destui șoferi calificați pentru a face față cererilor actuale de transport, arată un studiu realizat de piaţa digitală de transport SNAP.
Creșterea cererii de șoferi se datorează parțial creșterii achiziţiilor online și livrărilor de alimente. Astfel, în 2023, au existat 39,2 milioane de livrări de mâncare și 24,2 milioane de livrări de alimente în Marea Britanie, cifre care se pare că vor creşte la 50,6 milioane și, respectiv, 31,2 milioane, până în 2027.
În ciuda nevoii de mai mulți șoferi, datele Oficiului Naţional de Statistică (ONS) arată că au existat cu 6.000 de șoferi de livrare și de curierat mai puțin în Regatul Unit din aprilie 2022 până în martie 2023, față de aceeași perioadă a anului precedent.
În același timp, potrivit SNAP, locurile vacante în sectorul transporturilor, logisticii și depozitelor sunt în creștere. În ciuda faptului că este mai scăzut decât maximul istoric din 2021, numărul de locuri de muncă disponibile este în creștere, datele indicând 150 de posturi vacante la sfârșitul lui mai, 166 la sfârșitul lui iunie și 169 la sfârșitul lui august, notează Motor Transport.
„De multă vreme eixtsă provocarea de a păstra șoferii de HGV în Marea Britanie, dar combinat cu provocările Brexit și cu o creștere a cererii de servicii de livrare începând cu pandemia, industria devine nesustenabilă. Numărul de noi şoferi e în scădere, faţă de cei care părăsesc industria, ceea ce înseamnă că ne aflăm într-un punct de cotitură”, spune Myra McPartlin, director comercial al SNAP.
Richard Owen-Hughes, director de marketing al grupului Driver Hire, a adăugat: „Vârsta medie a șoferilor profesioniști din Marea Britanie este de 55 de ani, ceea ce subliniază urgența de a atrage tinere talente, inclusiv femei – șoferiţele reprezintă doar 2%. O inițiativă bună din ultimii ani a fost programul Skills Bootcamp, disponibil pentru actualii deținători ai unui permis de categoria B cu vârsta de minimum 19 ani.”