Serviciile de inspecţie suedeze verifică în mod regulat șoferii pentru cabotaj și petrecerea pauzei de 45 h în cabină. În cazul depistării unei încălcări, amenzile sunt de circa 5.500 de euro, iar roata camionul este blocată. Însă tot legislaţia de aici permite ca, după 36 de ore, roata camionului să fie deblocată, astfel că vehiculul își poate continua cursa chiar dacă nu a fost achitată amenda!

Potrivit publicaţiei poloneze 40ton.net, un camion Scania a fost oprit de poliţie săptămâna trecută lângă Stockholm. Controlul a relevat că şoferul acestuia era plecat în cursă din februarie anul acesta, deci cu mai bine de trei luni în urmă. De atunci nu a mai putut pleca acasă, dar nici nu avea asupra sa chitanțe care să confirme că ar fi fost cazat la hotel. Acest lucru, pentru poliția suedeză, a fost echivalent cu încălcarea interdicției de a efectua repausul săptămânal regulat în cabină.

Apoi, la controlul scrisorilor de trăsură, a ieşit la iveală o altă problemă: camionul făcuse transport intern în mod repetat pe teritoriul Suediei, deși aparținea unui transportator străin, încălcând regulile de cabotaj.

Transportatorul a primit una dintre cele mai mari penalități prevăzute de legislația suedeză de transport, de 60.000 de coroane suedeze (peste 5.500 de euro).

În plus, pentru un astfel de caz s-a aplicat şi blocarea roții. Blocaj pe care poliția îl scoate după 36 de ore, chiar dacă firma nu achită penalităţile. Poate şi de aceea, adesea se ajunge în situații în care camionul, după 36 de ore, pur și simplu pleacă departe de țară.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare