Dat fiind că în ultima perioadă nu s-au mai publicat informații despre ceea ce se întâmplă în orașul francez Calais, nu înseamnă că situația din celebrul port s-a îmbunătățit, iar imigranții ilegali au încetat să mai încerce să se ascundă în camioane pentru a intra în Marea Britanie. Cele mai recente relatări au vizat cazul şoferului român ucis în luna mai a acestui an. Acum, pentru a afla situaţia reală, publicaţia poloneză Truck Focus a decis să contacteze direct camionagiii ale căror rute trec prin portul francez.

„Nu s-a schimbat nimic de atunci, doar că sunt ceva mai puțini imigranți. Asta şi pentru că mulţi deja au trecut, dar şi pentru că acţionează pe o suprafață mai extinsă. De exemplu, încearcă să intre în remorci mai des în Belgia decât în fața portului francez. Pe timp de noapte, este însă mai bine să nu mergem în port, pentru că adesea nu există poliție și diverse obstacole sunt instalate pe drum, pentru a opri camioanele“, declară Mateusz Wiaderek, șofer profesionist din Silezia.

De asemenea, șoferii raportează că parcările din imediata vecinătate a portului sunt de obicei închise peste noapte, iar pentru a petrece noaptea în siguranță, aceştia trebuie să parcheze la o distanță mare de Calais. „Ultima parcare relativ sigură este parcarea belgiană Westkerke. Mulți șoferi opresc aici, dorind să evite problemele. Această distanță este de aproximativ 100 km, adică la aproximativ o oră și jumătate de mers cu mașina de port“, explică Adam Kwiatek, un șofer profesionist care călătorește adeseaîn Marea Britanie. Parcarea belgiană Westkerke s-a deschis după reconstrucția din 2017, care a avut ca scop protejarea teritoriului de imigranți. Ea a fost împrejmuită și acum este supravegheată video non-stop. Însă, în ciuda acestor eforturi și a distanței față de port, imigranții pot fi adesea văzuți în parcare. Din acest motiv, șoferii încearcă să rămână vigilenți, fără să poată dormi liniştiţi. În sprijinul acestui fapt, Mateusz Wiaderek a arătat un videoclip în care șase imigranți ies dintr-o remorcă. „Eram în parcarea belgiană Westkerke Nord. La ora 4 a.m., ne-am trezit când un câine lătra la remorcile noastre. Eu am avut șase imigranți și, la fel, un coleg de-al meu de la companie. Și erau semiremorci basculante.“

În declarațiile oficiale, Franța și Regatul Unit promit în mod regulat să pună unități armate pe această secțiune a frontierei. Dar cât de eficiente vor fi aceste măsuri? Nu se întâmplă nimic cu adevărat pentru a îmbunătăți situația. Șoferii încă nu se pot simți în siguranță. „Acești oameni sunt imprevizibili, nu au nimic de pierdut. Când ne apărăm împotriva lor, putem fi percepuți ca atacatori și noi suportăm cu consecințele. Atâta timp cât merg fără să atingă pe nimeni, serviciile nu le acordă deloc atenție. În imediata vecinătate a portului (aproximativ 3 km) zi și noapte există poliție, dar nu intervine, ci doar urmăresc migranții care trec. Toată lumea știe de ce sunt aici, că nu au venit în scop turistic, dar nimeni nu îi atinge“, spune Adam Kwiatek. Aceste cuvinte sunt confirmate de colegul său. „Cel mai rău lucru e că pot intra în mașină, pot deteriora remorcile sau bunurile din ele şi noi nu putem face nimic. După incidentul menționat, poliția i-a eliberat pe imigranți.“

Serviciile franceze nu au dezvoltat încă metode eficiente de lucru cu migranții. Când sunt prinși încercând să intre într-o remorcă sau să deranjeze în alt mod, polițiștii pur și simplu îi alungă de la locul faptei sau îi iau câțiva kilometri, de unde se întorc mai târziu. Şoferii sunt indignați de această stare de fapt, dar în același timp sunt obișnuiți, pentru că se întâmplă de prea mulți ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare