Activitatea producătorilor de mașini și a porturilor ar putea fi grav afectată de o nouă grevă în rândul șoferilor de camioane din Coreea de Sud, anunţă Reuters. Aceştia au declanşat joi, 23 noiembrie, cea de-a doua grevă majoră din ultimele șase luni.

Creșterea prețurilor la combustibil i-a determinat pe șoferi să ceară guvernului să stabilească un nou acord privind salariul minim, cel actual urmând să expire la sfârșitul acestui an. Ei vor și extinderea acestui acord astfel încât să se aplice și șoferilor care transportă produse petroliere, printre altele.

Guvernul a spus că va prelungi acordul privind salariul minim pe trei ani, dar celelalte cereri din partea sindicatului au fost respinse.

În iunie, șoferii de camion sud-coreeni au intrat în grevă timp de opt zile, ceea ce a dus la întârzieri majore în livrarea mărfurilor și a costat peste 1,2 miliarde de dolari în pierderi de producție și livrări ratate.

Președintele sindicatului șoferilor de camioane, CTSU, a declarat că greva ar putea opri aprovizionarea cu petrol către marile rafinării și transportul către marile porturi și fabrici industriale. „Nu avem de ales decât să oprim toată logistica din Coreea”, spune Lee Bong-ju.

La începutul acestei săptămâni, ministrul transporturilor din Coreea de Sud, Wom Hee-ryong, a declarat că acordul privind salariul minim nu a sporit siguranța șoferilor, ci doar le-a crescut veniturile.

Acesta este unul din motivele pentru care guvernul nu va prelungi acordul. „Dacă greva va continua, va pune o povară prea mare nu numai asupra marilor companii, ci și asupra mijloacelor de trai ale oamenilor și asupra întregii economii naționale”, spune Han Duck-soo, premierul Coreei de Sud.

Giganții industriali, inclusiv Hyundai Motors și producătorul de oțel POSCO, au fost forțați să reducă producția în timpul celei mai recente greve majore din iunie.

Foto: International Transport Workers Federation

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare